اربعین فرصتی استثنایی برای معرفی صنایع‌دستی ایلام است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در بازدید از نمایشگاه صنایع‌دستی پایانه برکت مرز مهران که به مناسبت اربعین برپا شده است، گفت: اربعین فرصتی استثنایی برای معرفی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان به زائران است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، سعید هژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع‌دستی پایانه برکت مرز مهران گفت: اربعین فرصتی ارزنده و مناسب برای برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و غذاهای محلی در کنار ایستگاه‌های صلواتی است و صنعتگران استان می‌توانند هنر خود را به مسافران و زائران اربعین عرضه کنند که باتوجه به قیمت مناسب در کنار کیفیت و زیبایی مشتریان زیادی را جلب خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری افزود: این استعداد و هنر صنعتگران هنرمند ایلام نیازمند ظرفیت‌سازی و تقویت شدن است که برگزاری نمایشگاه‌های متعدد داخلی و خارجی و به‌ویژه در ایام اربعین یکی از راه‌های معرفی هنر استان در زمینه صنایع‌دستی و جلب مشتری است.

سعید هژبری تصریح کرد: صنایع‌دستی استان ایلام باتوجه به ظرفیت بالای خود نیازمند کار تبلیغی و توسعه است که تقویت این حوزه به ایجاد اشتغال خانگی و خرد به عنوان یک نیاز مهم و ضروری جامعه کمک می‌کند.

او ادامه داد: یکی از مسائلی که می‌تواند در ایام اربعین مورد توجه قرار گیرد، استفاده از ظرفیت صنایع‌دستی استان است که می‌توان با معرفی این ظرفیت به زائران، زمینه فروش صنایع‌دستی تولیدی را فراهم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اضافه کرد: برخی از صنایع‌دستی و سوغات محلی ایلام به علت کیفیت بالای محصولات دارای برند هستند که قابلیت صادرات به بازارهای منطقه و جهانی را دارند.

هژبری عنوان کرد: تقویت حوزه صنایع‌دستی و سوغات محلی می‌تواند زمینه اشتغال زایی، کسب درآمد پایدار و رونق اقتصاد استان در این بخش را فراهم کند.

او تأکید کرد: باید برای حمایت از فعالان این حوزه هم زمینه صادرات به نقاط مختلف کشور و بازارهای بین‌المللی فراهم شود و هم با اعطای تسهیلات و کمک به رفع موانع تولید از این توان و ظرفیت استفاده بالقوه کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060800566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha