برپایی ۱۲۵ غرفه صنایع‌دستی از کنگاور تا خسروی/ افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه از برپایی ۱۲۵ غرفه صنایع‌دستی در مسیر عتبات عالیات از کنگاور تا پایانه مرزی خسروی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، امین کوگانی روز سه‌شنبه ۷ شهریورماه با اعلام این خبر اظهار کرد: ایام اربعین فرصت بسیار مناسبی برای معرفی و عرضه محصولات صنایع‌دستی استان است که به صورت ویژه در مسیر تردد زوار ارائه شود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، افزود: با توجه به تاکید ویژه مدیریت ارشد استان و شخص مدیرکل برای استفاده بهینه از اقتصاد اربعین، برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات در مسیر سفر زوار در دستور کار اداره‌کل قرار گرفت.

او ادامه داد: در ۹ نقطه از استان ۱۲۵ غرفه عرضه محصولات صنایع‌دستی و سوغات برپا شده است.

کوگانی گفت: این غرفه‌ها شامل کنگاور ۱۰ مورد، صحنه ۲۰ مورد، بیستون ۱۵ غرفه، کرمانشاه ۱۰ غرفه ، یادمان مرصاد ۳۰ غرفه، اسلام آبادغرب ۱۰ مورد، سرپل‌ذهاب ۱۰ مورد، قصرشیرین ۱۵ غرفه و گیلان‌غرب ۵ غرفه هستند.

او افرود: علاوه بر این در نمایشگاه فصلی طاق‌بستان نیز ۲۰ غرفه عرضه محصولات صنایع‌دستی و سوغات دایر شده است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه افزود: میزان غرفه‌های ایجاد شده نسبت به اربعین سال گذشته افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی داشته است.

او افزود: در این نمایشگاه‌ها که با استقبال بسیار خوب زوار در مسیرهای رفت و برگشت همراه شده است، محصولات صنایع‌دستی خاص استان و سوغات کرمانشاه عرضه می‌شود.

کوگانی افزود: برای رونق بیشتر نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و استقبال بهتر مردم، بیشتر غرفه‌ها در کنار موکب‌ها که محل استراحت زائران هستند، برپا شده‌اند.

او با بیان اینکه این عرفه‌ها تا پایان سفرهای اربعین برپا هستند، گفت: در اقدامی فرهنگی و ارزشمند نمایشگاه‌ها به نام مقدس شهدای شاخص، مدافع حرم، مدافع امنیت و مدافع سلامت شهرستان‌ها نام‌گذاری شده‌اند.

در استان کرمانشاه ۶۰ رشته فعال صنایع‌دستی با بیش از ۲۵ هزار هنرمند و صنعتگر ماهر وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060800571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha