چهارمین میز تخصصی سفال و سرامیک استان گلستان برگزار شد

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان از برگزاری چهارمین میز تخصصی سفال و سرامیک استان با محوریت آشنایی با طرح و نقش‌های متداول و کاربردی در طراحی اشیا و محصولات صنایع‌دستی در گرگان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مریم حاجی‌ابراهیمی با اعلام این خبر گفت: چهارمین میز تخصصی سفال و سرامیک استان با محوریت آشنایی با طرح و نقش‌های متداول و کاربردی در طراحی اشیا و محصولات صنایع‌دستی در کاخ‌موزه گرگان برای فعالان و شاغلان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی برگزار شد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گلستان، هدف از برگزاری این میز تخصصی را آشنایی با انواع نقوش اصیل سنتی، نقوش تاریخی و فرهنگی بومی، تکنیک‌های اجرایی از گذشته تاکنون به‌منظور کاهش استفاده از طرح، فرم و سبک‌های متداول غیربومی و خارجی در تولیدات صنایع‌دستی عنوان کرد.

او خاطرنشان کرد: چهارمین میز تخصصی سفال و سرامیک استان به‌صورت کارگاهی و با تدریس سپیده بلبلی، کارشناس ارشد مهندسی طراحی محیط‌زیست از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران با بیش از ۱۸ سال سابقه فعالیت درزمینه نقاشی ایرانی و طراحی سنتی در خصوص شناخت نقوش تاریخی، تحلیل و آنالیز نقوش تاریخی، نقوش سنتی معاصر، رنگ‌شناسی، الهام از طبیعت و محیط پیرامون و... برگزار شد.

حاجی‌ابراهیمی یادآور شد: این میز تخصصی در جلسات آتی در خصوص سبک‌های مختلف طراحی و انتقال طرح و تکنیک‌های مختلف اجرای نقوش با حضور هنرمندان و صنعتگران علاقه‌مندان این حوزه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060800585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha