فرش قرمز خراسان جنوبی برای گردشگران فصل هزار رنگ

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از تهیه فصل گردشگری استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی چهارشنبه شب 8 شهریورماه 1402 در برنامه زنده گفتمان هفته صدا وسیمای استان با اشاره به اینکه خراسان جنوبی با دارا بودن ۵ اثر ثبت جهانی و هزار و ۹ اثر تاریخی جزو استان‌های سرآمد کشور است گفت: با  فصل گردشگری ظرفیتهای استان در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به کشور شناسانده می‌شود. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: فصل پاییز را به عنوان نخستین فصل گردشگری استان انتخاب کردیم و تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد تا بتوانیم تمام اتفاقات و رویدادها را در این فصل ساماندهی و باعث جذب گردشگر شویم.

شاه‌وردی گفت :  فصل گردشگری شامل سه ماه است و سعی بر آن است که یک سری رویدادها چه در سطح استانی و ملی در این فصل برگزار کنیم.

او بیان کرد : جشنواره های زرشک، زعفران ،نرگس ،عشایری و هفته فرهنگی می‌تواند از رویدادهایی باشد که در این فصل برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فصل گردشگری  می‌تواند یک نمونه موفق در کشور باشد و در اقتصاد استان و در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تأثیرگذار باشد افزود: سند فصل گردشگری خراسان جنوبی با همکاری  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آماده شده است و به زودی در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی هستیم تا با توان بخش دولتی در کنار بخش خصوصی ظرفیت‌های استان بیش از گذشته معرفی شود . 

او گفت : در حوزه گردشگری معادن و کشاورزی در کشور جزو استان‌های منحصر به فرد هستیم . 

شاه‌وردی افزود: در حوزه اعتباری در سفر اول هیئت دولت  از ۶۰ میلیارد تومان به میراث فرهنگی تاکنون ۳۷ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است . 

او گفت: در حوزه اعتبار ملی و استانی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبارات در راستای تامین زیر ساختهای گردشگری، آموزش صنایع‌دستی ومرمت تاریخی هزینه شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اذعان کرد: در این مدت همچنین ۹۴ موافقت اصولی صادر کردیم که ۲۲ تا از این موافقت ها  به بهره برداری رسیده است. 

شاه‌وردی افزود : همچنین در این مدت ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم. 

او به  ثبت ۴۷ اثر ثبت منقول و ناملموس آثار ملی اشاره کرد  و افزود : منتظر برگزاری جلسه یونسکو برای دو پرونده ثبت آثار جهانی شامل  3 کاروانسرا در طبس و یک کاروانسرا در سرایان هستیم . 

 مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همچنین با اشاره به اینکه در حوزه آسبادها در کشور سرآمد هستیم گفت: پرونده آسبادها نیز انجام شده  و منتظر ارزیابان هستیم . 

او همچنین به تکمیل پرونده برای باغ رحیم آباد و قنات شاهیک اشاره کرد. 

 مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت : همچنین در دو سال اخیر  18پروانه مجوز کیفیت تاسیسات گردشگری  صادر شده است . 

شاه‌وردی همچنین از آموزش ۳ هزار نفر در حوزه صنایع دستی اشاره کرد وافزود: در نمایشگاه ها نیز ۳۵۰صنعتگر در  ۵۰ نمایشگاه حضور داشتند. 

او با اشاره به اینکه در این مدت همچنین  ۱۰ میلیارد تومان برای بازارچه‌های صنایع دستی ارائه دادند که اگر ابلاغ شود  برای مناطق محروم بازارچه احداث می‌کنیم گفت : در سال گذشته همچنین حدود 780 اشتغال در حوزه صنایع دستی  ایجاد شد و سومین دشتگاه اشتغالزا در این استان بودیم . 

 مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود : .بیش از ۹ بازارچه در شهرستان‌ها  در حال احداث و ساخت داریم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060900680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha