موزه روستایی و مردم‌شناسی طالقان ساخته می‌شود

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از ساخت موزه روستایی و مردم‌شناسی طالقان در محل اداره میراث‌فرهنگی این شهرستان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز آیین کلنگ‌زنی موزه مردم شناسی و روستایی طالقان با حضور مدیر کل دفتر بازاریابی و تجاری سازی معاون صنایع‌دستی وزارت متبوع، استاندار البرز و نماینده مردم در مجلس و مدیر کل میراث‌فرهنگی البرز و جمعی از مسئولان استانی روز چهارشنبه ۸ شهریور برگزار شد.

رحیم خاکی با اشاره به اینکه این موزه تا سال آینده به بهره برداری می رسد، اعتبارات ساخت این موزه را در مجموع سه میلیارد تومان عنوان کرد که با مشارکت خیر صورت می‌گیرد.   

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز افزود: به این ترتیب پیشینه مردم شناسی و فرهنگی شهرستان طالقان در این موزه به نمایش گذاشته می‌شود.  

او نماسازی بنای موزه را به صورت سنتی و الگو گرفته از معماری سنتی ایرانی اسلامی دانست که با حوزه میراث‌فرهنگی دارای تناسب باشد.  

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز ساخت چنین موزه ای با توجه به فرهنگ و پیشینه غنی طالقان موجب شناخت بیشتر از فرهنگ این منطقه عنوان کرد و گفت: ساخت موزه را اقدامی شایسته برای معرفی پیشینه و هویت فرهنگی منطقه است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060900690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha