نمایشگاه  توانمندی‌های حوزه صنایع‌دستی و کشاورزی سیستان و بلوچستان افتتاح شد

نمایشگاه مشترک توانمندی‌های حوزه صنایع دستی و کشاورزی در راستای معرفی صنایع‌دستی و محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان در شهرستان فنوج افتتاح شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در آخرین روز از گرامی‌داشت هفته دولت با حضور داوود شهرکی معاون اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان، نمایشگاہ مشترک میراث‌فرھنگی، گردشگری و صنایع دستی و جھادکشاورزی با هدف معرفی توانمندی‌ھای حوزہ صنایع دستی و محصولات کشاورزی استان امروز جمعه 10 شهریورماه 1402 در محل ادارہ جھاد کشاورزی شھرستان فنوج افتتاح شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در آیین افتتاح این نمایشگاه با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت بیان کرد: آخرین روز هفته دولت با عنوان «دولت مردم، تحول مردم پایه » نامگذاری شده است.

داوود شهرکی با اشاره به اینکه صنایع دستی از افتخارات هر ملت و کشوری است، افزود: هنر دست زنان و مردان هر منطقه اصلی‌ترین سند هویت تاریخی ملت‌هاست که علاوه بر درآمدزایی که دارد معرف آداب، رسوم و فرهنگ مردم است.

او از راه‌اندازی کارگاه سفال‌سازی در شهرستان فنوج در آینده نزدیک خبر داد و افزود: قدمت سفال فنوج برابری با سفال کلپورگان سراوان دارد و نیاز است تا برای احیای این هنر بومی در شهرستان اقدامات و برنامه‌ریزی های لازم انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه بر همکاری فرمانداری شهرستان فنوج با اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای احیا و حفظ این هنر با ارزش منطقه تاکید کرد.

محمد شعیب عارفی سرپرست فرمانداری شهرستان فنوج نیز در ادامه افزود: در نمایشگاه مشترک توانمندی‌های حوزه صنایع دستی و کشاورزی شهرستان که به مدت سه روز دایر است محصولات صنایع‌دستی شامل سفال، حصیربافی، سوزن دوزی شامل پلیوار و پنوچی دوچ، سکه‌دوزی و معرفی ۴۵ نوع انواع خرمای بومی استان، محصولات کشاورزی، گیاهان دارویی، ترشیجات و عرقیجات در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061000717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha