پایان مرمت و استحکام‌بخشی سطح گذر پل تاریخی کشکان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از اتمام عملیات مرمت و استحکام‌بخشی شش نقطه از سطح گذر پل تاریخی کشکان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور با اعلام این خبر گفت: به منظور حفاظت از پل تاریخی کشکان شهرستان چگنی، مرمت و استحکام‌بخشی این اثر ارزشمند انجام شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اظهار کرد: پل تاریخی کشکان شهرستان در ضلع غربی دارای سطح گذر است که طی سالیان پیش، بام کانه پوش‌ها در این ناحیه دچار آسیب و ریزش شده بود که در این عملیات مورد استحکام‌بخشی قرار گرفت.

او با بیان اینکه برای اجرای این عملیات از محل اعتبارات ابلاغی به استان مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده افزود: بنابر کتیبه‌ای که در جوار این بنا به دست آمده و هم اکنون در گنجینه باستان‌شناسی لرستان نگهداری می‌شود، این پل در سال ۳۸۸ هجری قمری به فرمان بدربن حسنویه حاکم لرستان، ایلام و کرمانشاه ساخته شده و ساخت آن ۱۰ سال طول کشیده است.

حسن‌پور اضافه کرد: پل تاریخی کشکان که از دوران ساسانیان به یادگار مانده است، 300 متر طول دارد و به عنوان مادر پل‌های تاریخی ایران شناخته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061100735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha