سرمایه‌گذاری ۷۰ هزار میلیارد ریالی در بخش گردشگری کرمان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه از هر طرح گردشگری که اصالت و چهارچوب‌های این اداره‌کل را حفظ کند و با موازین میراث‌فرهنگی مغایرتی نداشته باشد، حمایت می‌کنیم، گفت: در حال حاضر حدود ۷۰هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری کرمان در دست اقدام داریم.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، فریدون فعالی افزود: پروژه‌های هتل کاروانیکا، هتل هیوا و هتل بافت و پروژه گهر پارک سیرجان در فاز اول به بهره‌برداری رسیده و تا پایان امسال تعداد زیادی پروژه در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری افتتاح می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان تاکید کرد: همچنین بحث اطلاع‌رسانی و معرفی ظرفیت های گردشگری استان کرمان برای جذب گردشگر بیشتر هدف‌گذاری شده است.

او با بیان اینکه دفاتر خدمات مسافرتی، حلقه اتصال بین سایر تاسیسات گردشگری هستند اظهار داشت: در حال حاضر ۶۸ دفتر خدمات مسافرتی در کرمان فعال است که در هفته دولت سه دفتر دیگر به چرخه گردشگری کرمان افزوده شد.

طی سه ماه نخست امسال ۸۱ هزار و ۳۹۵ گردشگر داخلی وارد کرمان شدند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به افزایش چشمگیر ورود گردشگران داخلی به کرمان گفت: بر اساس آمارهای اقامت در هتل‌ها و اماکن اقامتی، طی سه ماه نخست و در بهار امسال ۸۱هزار و ۳۹۵ گردشگر داخلی از جاذبه‌های این استان بازدید کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۹ درصد رشد داشته است.

فعالی بیان کرد: زیرساخت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان کرمان فراهم شده که موجب ماندگاری بیشتر مسافر، افزایش اقامت و تبدیل شدن کرمان به مقصد گردشگری خواهد شد.

او با اشاره به پایین آمدن آمار ورود گردشگران خارجی به استان کرمان گفت: ۹۷۲ گردشگر خارجی طی سه ماه نخست سال جاری به استان کرمان سفر کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷درصد کاهش دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: کاهش ورود گردشگر خارجی به کشور، نبود پرواز خارجی به کرمان و برخی مشکلات دیگر موجب شده شاهد حضور کمتر گردشگران خارجی باشیم.

او خاطرنشان کرد: برای پیوستن استان کرمان به مثلث گردشگری یزد، اصفهان و شیراز جلساتی با تورگردانان برگزار شده تا کرمان را هم در کنار این سه استان قرار دهند تا مربع گردشگری این مناطق تشکیل شود.

فعالی ادامه داد: ظرفیت‌ها در بحث گردشگری سلامت و گردشگری تاریخی و فرهنگی در کرمان فعال شده و برای رویدادهای مختلف نیز باید برای حضور گردشگران در استان کرمان برنامه‌ریزی کنیم.

کلنگ زنی و افتتاح ۳۹ هزار میلیارد پروژه میراث‌فرهنگی در هفته دولت

او بیان کرد: ۱۸ طرح با اعتباری بالغ بر ۳۹ هزار و ۲۰ میلیارد ریال طی هفته دولت افتتاح و کلنگ‌زنی شد که با افتتاح این پروژه‌ها برای ۴۳۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان اظهار کرد: همچنین برای معرفی بیشتر جاذبه‌های این استان همزمان با برپایی نمایشگاه دستاوردهای دولت، این اداره‌کل نیز ماحصل فعالیت‌های خود را در قالب کلیپ، تیزر و اقلام تبلیغاتی به نمایش گذاشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061100738

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha