گردشگری سلامت در کرمانشاه سامان‌دهی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: کارگروه ویژه سامان‌دهی گردشگری سلامت در استان با همکاری همه دستگاه‌های مرتبط تشکیل می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، روز شنبه ۱۱ شهریورماه در جلسه بررسی وضعیت گردشگری سلامت استان، اظهار کرد: گردشگری سلامت یکی از ظرفیت‌های ویژه استان کرمانشاه است که تا کنون به آن توجه جدی نشده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: استان کرمانشاه با داشتن مرزهای متعدد رسمی با مناطق کُردنشین و قسمت‌های عرب‌ نشین کشور عراق از ظرفیت ممتازی برای خدمات‌دهی به مردم عراق در حوزه درمان برخوردار است.

او تصریح کرد: امکانات بسیار خوب درمانی در کنار متخصصان و جراحان ممتاز در استان و نزدیکی مسیر امتیاز ویژه کرمانشاه است که باید به آن توجه کرد.

فرمانی گفت: باید با تهیه بسته‌های توسعه گردشگری این زمان از دست رفته و کوتاهی‌ها را جبران کنیم.

او افزود: با تشکیل کار گروه ویژه گردشگری سلامت در استان باید به یک راه‌کار مناسب برسیم که شرایط گردشگری سلامت در استان سامان‌دهی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، با بیان اینکه آژانس‌های مسافرتی فعال در حوزه گردشگری سلامت باید به صورت جدی پای کار بیایند، گفت: راه‌اندازی انجمن گردشگری سلامت، تعریف بسته‌های مختلف گردشگری سلامت و ایجاد یک زنجیره مناسب و کارآمد در این حوزه باید در دستور کار قرار گیرد.

او نقش آژانس‌های خدمات مسافرتی را برای شکل‌دهی بسته‌های سفر در قسمت‌های مختلف عراق تعیین کننده دانست و افزود: باید برنامه عملیاتی برای پیشبرد برنامه‌ها طراحی شود زیرا اگر اراده‌ای در استان وجود نداشته باشد اتفاق خاصی نمی‌افتاد.

فرمانی تصریح کرد: متاسفانه بیماران عراقی با کمترین جذب از استان کرمانشاه عبور می‌کنند و کرمانشاه کمترین بهره‌برداری را از این بازار دارد. ما همه توان خود را به کار می‌گیریم که در کنار دانشگاه علوم‌پزشکی استان این مسئله در استان سامان‌دهی شود.

این جلسه با حضور نمایندگان و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی، نظام پزشکی و دفاتر خدمات مسافرتی برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061100745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha