کرمان به عنوان ضلع چهارم گردشگری ایران نیازمند حمایت است

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اضافه شدن این استان به مثلث گردشگری کشور و تبدیل آن به ضلع چهارم گردشگری گفت: ایجاد زیرساخت‌های جدید و توسعه و نوسازی آنها در این استان نیازمند حمایت همه جانبه و مستمر همه دستگاه‌های مرتبط است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، محمدعلی کدوری اظهار کرد: کرمان در کنار هفت اثر جهانی تاریخی و فرهنگی و همچنین شهر جهانی گلیم، ظرفیت‌های بی‌بدیلی دارد که باید به مرجعیت گردشگری خود به عنوان مقصد مهم گردشگری کشور و جهان همانند سال‌های گذشته برگردد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه کرمان استان چهار فصل است، می‌تواند هر زمان میزبان همه سلایق در بخش گردشگری باشد افزود: تبدیل این استان به عنوان مقصد گردشگری در اولویت کاری این اداره‌کل است و این مهم نیازمند توسعه انواع زیرساخت‌های زمینی، ریلی و هوایی در کنار توسعه اقامتگاه‌ها و کیفی‌سازی آنها است.

او بیان کرد: توسعه زیرساخت‌ها و احیای آنها باید در همه نقاط شمال، جنوب، شرق و غرب استان با نگاه عادلانه و هدفمند و با تکیه به ظرفیت‌های استانی و بومی محلی کرمان اجرا شود که در برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت ذیل طرح جامع در حال پیگیری است.

کدوری در ادامه از تلاش برای بسیج همه ظرفیت‌ها برای معرفی جاذبه‌های منحصر به فرد استان کرمان در سطح ملی و جهانی خبر داد و گفت: با وجود همه محدودیت‌های مالی و ظرفیت‌های بخش خصوصی و دولتی در تلاشیم با نگاه متوازن برای توسعه گردشگری استان در سطوح ملی و استانی رو به جلو حرکت کنیم.

او ادامه داد: توسعه هدفمند گردشگری مقاومت به واسطه مرقد مطهر شهید سلیمانی، گسترش فرهنگ جذب و میزبانی ازگردشگر و تلاش برای رشد سرمایه‌گذاری به‌ ویژه با بهره‌گیری بیشتر از نقش‌آفرینی بخش خصوصی نیز از دیگر اولویت‌های این اداره‌کل به شمار می‌رود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان خاطرنشان کرد: نگاه دولت سیزدهم در خصوص پروژه‌های نیمه تمام، به کارگیری همه ظرفیت‌های ملی و استانی برای انجام این پروژه‌ها و به سرانجام رساندن آنها است که این اولویت را به طور جدی در استان دنبال می‌کنیم تا جلو هدررفت سرمایه‌ها را هم بگیریم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061300889

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha