مناسب‌سازی سرویس‌های بهداشتی استان مرکزی برای زائران اربعین حسینی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از برگزاری سومین نشست اضطراری مناسب‌سازی سرویس‌های بهداشتی استان برای زائران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، مصطفی مرزبان اظهار کرد: در این نشست که در روز یکشنبه 12 شهریورماه 1402 با حضور مجتبی آل یاسین معاونت توسعه مدیریت استانداری برای رفع نواقص سرویس‌های بهداشتی برگزار شد، مشکلات و نواقص فضاهای نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی سطح استان توسط نمایندگان ادارت استان شامل معاونت عمرانی استانداری، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرکت پخش و پالایش فراورده های نفتی در سه مرحله پیش و در حین عزیمت زائران با هماهنگی مدیران کل ادارات در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کرد و افزود: تیم نظارتی از 33 مجتمع خدمات رفاهی و 30 واحد پذیرایی بین‌راهی و همچنین 12 موکب که به زائران اربعین حسینی خدمات‌رسانی می‌کردند، بازدید کرد. همچنین از 116 مجتمع بازدید شد که 8 مورد تشویق، 16 مورد تذکر و یک واحد پلمپ شده است.
به گفته مرزبان، هفت سرویس بهداشتی در سطح استان در حال احداث است که چهار واحد آن با 60 درصد پیشرفت فیزیکی به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید. چهار سرویس بهداشتی شامل مجتمع خدماتی رفاهی ارغوان در راهجرد، پروژه سرویس بهداشتی جنب پلیس راه توره، سرویس بهداشتی سد 15 خرداد، سرویس بهداشتی ورودی شهر دلیجان، سرویس بهداشتی در روستای اناج، سرویس بهداشتی ورودی شهر آشتیان و همچنین سرویس بهداشتی در ورودی شهر اراک با مشارکت شهرداری در حال انجام است. 

او با اشاره به اینکه در مسیر برگشت زائران در محور بروجرد به اراک تعداد پنج واحد پذیرایی بین راهی، چهار مجتمع خدماتی و رفاهی و پنج موکب تجهیز و آماده خدمات به هموطنان و همچنین زائران خارجی در حال احداث است، گفت: در همین محور نیز سه اسکان اضطراری مجتمع فانوس موقوفه بیات، موکب علوم پزشکی مجتمع پنجعلی، موکب شهید بختیاری و همچنین در مسیر ساوه به همدان نیز سه موکب در نظر گرفته شده و همچنین در حال رایزنی با رئیس هیئت امنای مصلی بیت المقدس اراک برای اسکان زائران در شهر اراک هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اظهار کرد: تا پایان سال‌جاری تمامی سرویس بهداشتی در دست احداث،  تکمیل و برای مسافران و گردشگران آماده خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061300909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha