دومین رویداد ملی سه‌گام، گامی برای ایجاد شبکه‌سازی ملی چرم کشور/ برگزاری کارگاه‌های زنده و ۴ نشست‌ تخصصی با حضور اساتید برجسته

مدیرکل حمایت از تولید صنایع‌دستی از برگزاری دومین رویداد ملی سه گام «پیوند طراحان و تولیدکنندگان چرم دست‌دوز در تجاری سازی تولیدات چرمی ایران» با هدف ایجاد پیوند میان تولیدکنندگان، طراحان و بازرگانان، شناسایی بازارها و طرح‌های جدید و تشکیل جامعه چرم‌ دست‌دوز ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، نشست خبری دومین رویداد ملی سه گام «پیوند طراحان و تولیدکنندگان چرم دست‌دوز در تجاری سازی تولیدات چرمی ایران» با حضور محمدحسین عسکرپور مدیرکل حمایت از تولید صنایع‌دستی و داوران رویداد در راستای هماهنگی میان داوران، شناسایی ابعاد مختلف رویداد ملی سه گام و به دست آوردن متغیرهای تاثیرگذار در رشد  صنایع‌دستی چرمی کشور صبح امروز ۱۳ شهریورماه ۱۴۰۲ در سالن آبی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

محمدحسین عسکرپور مدیر کل حمایت از تولید صنایع‌دستی برگزاری این رویداد را در راستای ایجاد پیوند میان تولیدکنندگان، طراحان و بازرگانان، شناسایی بازارها و طرح‌های جدید همچنین تشکیل جامعه چرم‌ دست‌دوز ایران عنوان کرد.

او بر اهمیت ایجاد شبکه‌سازی ملی چرم کشور تاکید کرد و افزود: این شبکه‌ سازی از طریق شکل‌گیری جامعه تخصصی چرم دست‌دوز ایران می‌تواند ایجاد شود. براساس سامانه صدور مجوز تولید صنایع‌دستی ۲۲ هزار و ۵۳ نفر  به‌صورت مجوزدار در حوزه چرم فعالیت دارند.

مدیرکل اداره کل حمایت از تولید صنایع‌دستی عضویت حداقل ۵۰ درصد فعالان دارای مجوز را در شکل گیری رسمی این تشکل الزامی دانست و افزود: فعالان دارای مجوز در حوزه چرم بدون پرداخت حق عضویت می‌توانند در جامعه چرم دست‌دوز ایران عضو شوند و از حمایت‌های اداره حمایت از تولید صنایع‌دستی بهره‌مند شوند.

عسکرپور همچنین به ارائه ایده‌های نو در برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی از سوی این تشکل اشاره کرد.

مدیرکل اداره کل حمایت از تولید صنایع‌دستی در راستای تحقق شناسایی بازارهای  جدید طراحی‌های نو، ارتقای کیفیت بسته‌بندی و استاندارد محصولات را مهم دانست.

او  با اشاره به اهمیت تربیت نسل جدید بر ارتباط و مشارکت با دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های فناوری تاکید کرد و افزود: همچنین با قرار دادن پیشکسوتان در سرشبکه‌ها استفاده از تجارب آنها باید در دستور قرار گیرد.

عسکرپور به شناسایی ذی‌نفعان، ذی‌نفوذان و ذی‌ربطان حوزه حوزه چرم اشاره کرد و ادامه داد: در این رویداد تمامی زنجیره حوزه چرم شناسایی و با یکدیگر مذاکره می‌کنند. حمایت از زنجیره تولید و نهاینا فروش محصولات شرکت کننده‌ها از مهم‌ترین اهداف برگزاری این رویداد است.

مدیرکل حمایت از تولید صنایع‌دستی برگزاری چهار نشست تخصصی با موضوع «شناخت چرم»، «تاثیر استفاده  از چرم در محیط زیست»، «تجاری‌سازی و کسب وکار» و «طراحی»‌ با حضور اساتید و کارشناسان برجسته، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تولید زنده را از جمله برنامه‌های متنوع دومین رویداد سه گام عنوان کرد.

زیبا پشنگ، زینب صادقکار منفرد، مینا جوان، سمیه زاغری اسماعیل علیزاده داوران دومین رویداد ملی سه گام «پیوند طراحان و تولیدکنندگان چرم دست‌دوز در تجاری سازی تولیدات چرمی ایران» هستند که ۵ تا ۲۰ مهر در محل گالری مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061300915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha