مراسم سنتی چمر به مناسبت اربعین حسینی(ع) برگزار شد

مراسم سنتی چمر به مناسبت اربعین با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در پایانه برکت واقع در مرز مهران برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، عصر روز گذشته سه‌شنبه ۱۴ شهریور ماه و در آستانه اربعین حسینی(ع)، مراسم سنتی چمر به مناسبت اربعین با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، معاونین وزیر، رئیس ستاد مرکزی اربعین کشور، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام، امام جمعه مهران، مدیرکل میراث فرهنگی استان و با حضور زائران در پایانه برکت مرز مهران برگزار شد.

وزیر کشور در حاشیه این مراسم گفت: برگزاری چنین برنامه‌های سنتی در تعالی فرهنگ اربعین تاثیرگذار است.

وحیدی با تقدیر از ابتکار عمل استاندار ایلام و در برگزاری این مراسم بزرگ در جمع زائران اربعین در پایانه برکت اظهار کرد: مردم استان ایلام در پذیرایی از زائران سنگ تمام گذاشتند.

معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین در حاشیه این مراسم سنتی گفت: مراسم سنتی چَمر اربعین قابل تحسین بود و این سبک از عزاداری از معنویت خاصی برخوردار است.

میراحمدی تصریح کرد: حفظ سنت‌های عزاداری مورد تأکید رهبر فرزانه انقلاب است.

معاون وزیر کشور ادامه داد: سبک‌های مختلفی از عزاداری‌های سنتی را مشاهده کردم اما اولین بار بود که در مراسم محلی چَمر شرکت کردم و مشاهده این سبک از عزاداری بسیار قابل استفاده و قابل تحسین بود.

او گفت: از همه کسانی که در این مراسم شرکت کردند و مجریان و سایر عزیزانی که هماهنگی لازم در جهت برپایی این مجلس معنوی را فراهم کردند، تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061500990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha