مراکز آموزش، تولید و اشتغال صنایع دستی در بستک سامان‌دهی می‌شوند 

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: مراکز آموزش، تولید و اشتغال صنایع‌دستی در بستک سامان‌دهی می‌شوند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، ساناز رمجی با اعلام این خبر گفت: به منظور سامان‌دهی مراکز آموزش، تولید و اشتغال صنایع‌دستی در شهرستان بستک، کارشناسان اداره کل از نزدیک این مراکز را بررسی و مورد ارزیابی قرار دادند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه ۲۱ مرکز آموزش، تولید و اشتغال صنایع‌دستی در شهرستان بستک شناسایی شده، افزود: بعد از بررسی نهایی، برای ادامه فعالیت این مراکز تصمیم گیری خواهد شد.

او تأکید کرد: سامان‌دهی مراکز آموزش، تولید و اشتغال صنایع‌دستی سراسر استان در دستور کار این معاونت قرار دارد و به دلیل اینکه شهرستان بستک دارای بیشترین تعداد مراکز بوده، بررسی و سامان‌دهی از این شهرستان آغاز شده است. 

شهرستان بستک دارای بیش از ۵هزار هنرمند و صنعتگر صنایع‌دستی است که بیشتر در رشته‌های گلابتون دوزی، خوس دوزی، حصیربافی و رودوزی‌های سنتی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061601011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha