برپایی ۴۳ ایستگاه سلامت در محورهای منتهی به حرم مطهر رضوی در دهه پایانی صفر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از برپایی ۴۳ ایستگاه سلامت در محورهای منتهی به حرم مطهر رضوی در دهه پایانی ماه صفر خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، سید جواد حسینی با اعلام این خبر افزود: پایگاه‌های سلامت از ۱۵ الی ۲۵ شهریور، به منظور خدمت‌رسانی به زائران بارگاه منور رضوی در مسیرهای منتهی به مشهد شامل ملک‌آباد، سرخس، کلات، فریمان و قوچان تا حرم مطهر رضوی راه‌اندازی می‌شود.

نماینده دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با تاکید بر این‌که بیش از ۱۲۰۰ نیروی بهداشتی و درمانی در قالب مراقب سلامت، پزشک و پرستار در سه شیفت کاری در این پایگاه‌ها فعال خواهند شد، تصریح کرد: هم‌چنین پرسنل بهداشتی در چهار ایستگاه نظارتی اطراف حرم مطهر که با همکاری سازمان صمت و محیط زیست برپا خواهد شد حضور فعال خواهند داشت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: زمان فعالیت ایستگاه‌های سلامت تا ۲۱ شهریور از ساعت ۶ تا ۲۱ و از ۲۱ شهریور تا پایان ماه صفر در سه شیفت کاری و شبانه‌روزی خواهد بود.

حسینی گفت: هم‌چنین در این مدت فعالیت ۵۰۹ بازرس بهداشت محیط و حرفه‌ای در مناطق تحت پوشش این دانشگاه در راستای نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و محل‌های اسکان زائران تشدید خواهد شد.

او با اشاره به این‌که از این تعداد، ۲۳۲ نفر در مشهد و ۲۷۷ نفر در شهرستان‌ها، مسئولیت مراقبت بر سلامت آب و غذای و محل اسکان زائران را برعهده دارند، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین موارد نظارتی، تامین آب شرب سالم برای زائران است که کارشناسان با توجه به احتمال شیوع بیماری منتقله از آب و غذا بر کیفیت آب و استفاده از یخ های بهداشتی نظارت دارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061601018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha