بررسی وضعیت آب‌رسانی به روستاهای پایین‌دست آبشار گریت

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از بررسی وضعیت آب‌رسانی به روستاهای پایین‌دست آبشار گریت خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، حجت‌اله عباسیان پنج‌شنبه شانزدهم شهریورماه ۱۴۰۲ در جلسه کمیته طبیعت‌گردی استان گفت: این کمیته با موضوع آبرسانی به روستاهای پایین دست آبشار گریت و با حضور دستگاه‌های عضو این کمیته برگزار شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اظهار کرد: در این جلسه مصوب شد شرکت آب و فاضلاب استان نسبت به اخذ استعلام از اداره‌کل محیط‌زیست، اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری و شرکت آب‌منطقه‌ای در خصوص میزان دبی رودخانه قبل و بعد از برداشت آب اقدام و دستگاه‌های استعلام شونده تا ۲۲ شهریور نسبت به پاسخ استعلام‌های مربوطه، اقدام کنند.

او ادامه داد: همچنین مقرر شد شرکت آب و فاضلاب سایر گزینه های جایگزین در خصوص آبرسانی به روستاهای پایین دست آبشار گریت را بررسی و به صورت مکتوب با ذکر مزایا و معایب به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به منظور طرح در کمیته طبیعت‌گردی اعلام کند.

عباسیان با بیان اینکه هفته آینده به منظور بررسی بیشتر با حضور دستگاه‌های مربوطه به صورت میدانی از اجرای این طرح بازدید می‌شود افزود: ظرف ۱۰ روز آینده پس از جمع‌بندی به عمل‌آمده و در جلسه کمیته طبیعت‌گردی در محل اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اضافه کرد: آبشار گریت در شمال شرقی شهرستان خرم‌آباد در بخش پاپی و ۳۰ کیلومتری ایستگاه راه‌آهن سپیددشت در منطقه‌ای کوهستانی و کنار روستایی بنام ترس (گریت یا سرکانه عباس‌آباد) در میان دره‌ای پوشیده از درختان بلوط قرار گرفته‌است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061601019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha