ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در توسعه صنعت گردشگری خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی با حضور در اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ضمن تأکید بر هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در توسعه صنعت گردشگری گفت: امیدواریم با تلاش شاهد اتفاق‌های خوب دیگری در مجموعه میراث‌فرهنگی استان باشیم.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، ظهر روز پنجشنبه ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۲ محمدرضا حسین‌پور استاندار خراسان شمالی با حضور در اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان ضمن دیدار با کارکنان در جلسه‌ای با حضور مدیرکل و معاونان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، آخرین تحولات و اقدامات انجام شده در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان را بررسی و پیشنهادهایی در خصوص برنامه‌ریزی‌های آتی این مجموعه ارائه کرد.

استاندار خراسان شمالی ضمن قدردانی از فعالیت‌های انجام شده و تأکید بر هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در توسعه صنعت گردشگری بیان کرد: باتوجه‌به میزان تردد زائران و گردشگران در استان موضوع تبلیغات و بازاریابی مقصد سفر در راستای نهادینه‌کردن در اذهان مردم به‌منظور ماندگاری از اولویت‌های اقدامات در حوزه گردشگری است.

حسین‌پور در خصوص طرح توسعه مجموعه مفخم گفت: باتوجه‌به گستردگی پروژه ضرورت بازنگری طرح توسعه شهری و اقتصادی طرح و فازبندی اجرایی برای عملیاتی‌شدن مدنظر است و این موضوع حتماً در دستور کار قرار گیرد.

او در ادامه با اشاره به چگونگی روند ارائه تسهیلات به بخش خصوصی در حوزه صنایع‌دستی و سرمایه‌گذاران گردشگری تأکید کرد: گزارش روند اقدامات بانک‌ها در این حوزه مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد.

استاندار خراسان شمالی تلاش در راه‌اندازی مستمر پروازهای فرودگاه بجنورد را از دیگر موضوعات مهم حوزه سرمایه‌گذاری عنوان کرد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده به‌زودی شاهد استمرار و راه‌اندازی منظم پروازها در فرودگاه بجنورد هستیم.

در ادامه علی مستوفیان مدیرکل میراث‌فرهنگی استان ضمن قدردانی از حضور استاندار خراسان شمالی و حمایت‌های همه‌جانبه و بی‌دریغ او در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و ستاد اجرایی خدمات سفر استان، گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات مؤثر و پیشران در دولت سیزدهم را ارائه کرد.

مستوفیان با اشاره به بحث زنجیره تولید در خصوص دست‌بافته‌های داری استان و تلاش در راستای ثبت بجنورد به‌عنوان شهر جهان گلیم و راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی تا پایان شهریورماه سال‌جاری اظهار کرد: از مهم‌ترین دستاوردهای اداره کل می‌توان کاوش‌های بین‌المللی باستان‌شناسی در استان، مرمت مستمر آثار تاریخی، ثبت رویدادهای مهم و همچنین تلاش در راستای ثبت جهانی چند اثر در فهرست میراث جهانی (یونسکو) در حوزه میراث‌فرهنگی و همچنین کسب رتبه برتر در حوزه افزایش میزان اقامت و ماندگاری سفر در استان و تبدیل استان از یک معبر به مقصد میانی سفر را نام برد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061801077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha