خانه‌مسافرها در مشهد شناسایی شده و مجوز گرفتند

فرماندار مشهد با بیان اینکه خانه‌مسافرها شناسایی شده و مجوز گرفتند، گفت: اگر کسی فعالیتی را شروع کند، بلافاصله پلمب می‌شود. هر خانه مسافر فعال یا مجوز و یا نرخ‌نامه دارد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی محسن داوری امروز شنبه ۱۸ شهریورماه، در جلسه خدمات سفر شهرستان مشهد که در محل قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد با حضور یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، حجت گنابادی نژاد قائم مقام رئیس ستاد و محمدرضا قلندر شهردار مشهد و دیگر مسئولان دستگاه های اجرایی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بعد از حدود ۲۰ جلسه قرارگاه خدمات صفر برای دهه پایانی صفر از روز ۱۶ شهریور بلافاصله بعد از اربعین در این مکان تجهیز شد.

معاون استاندار و فرماندار مشهد ادامه داد: قرارگاه از ۱۶ تا ۲۱ شهریور تا ۱۰ شب و از ۲۱ شهریور به صورت شبانه‌روزی فعالیت خواهد داشت. همه کمیته‌ها مستقر هستند و تمام ماموریت‌های خود را رصد می‌کنند. روزانه در قرارگاه جلسه داریم. امسال نوآوری‌هایی داشتیم.

داوری با اشاره به اجرای طرح شاماندهی خانه مسافرها در مشهد گفت: با اجرای طرح خانه‌مسافرهای شناسایی شده، مجوز گرفتند، یا پلمب شدند، اکنون نیز اگر فعالیت خانه مسافری آغاز شود، بلافاصله پلمب می‌شود. هر خانه مسافر فعال یا مجوز و یا نرخنامه دارد. برای تاکسی‌ها نیز اقدامات نظارتی و پویشی انجام شده که تاکسی‌های صلواتی اطراف حرم ارائه خدمت خواهند کرد.

داوری ادامه داد: در زمینه افزایش میزان اقامت دستگاه‌های مختلف اقدامات بسیار خوبی داشتند، در مورد نانوایی‌ها از سال گذشته ۲۲ نانوایی ثابت در اطراف حرم داشتیم، امسال ۸ نانوایی غیر ثابت ایجاد شده و ۳۰ نانوایی سیار نیز تا سه‌شنبه نصب می‌شود.

هم‌چنین مهدی برامکی معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار مشهد گفت: تامین برق ایمن و آب سالم برای مواکب انجام شده است. در ۱۵۷ نقطه برق ایمن تامین و تحویل مواکب شده و برای ۲۰۰ نقطه در مبادی ورودی نیز این اقدام انجام شده است.

او ادامه داد: در زمینه آب ایمن با استفاده از تانکر، سال گذشته این خدمت را نداشتیم اما امسال ۱۵ دستگاه در حال تحویل بوده و تا ۳۰ دستگاه نیز خواهد رسید.

برامکی تصریح کرد: سال گذشته به شش هزار زائر پیاده که در زمینه برگشت مشکل داشتند، کمک شد و امسال نیز باید تعداد مشخص شود.

در بخش دیگری از جلسه رضا رمضانی معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری مشهد گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه و تصریح کرد: امسال سه انبار دپوی آب‌معدنی و کنسروجات در وحدت در نظر گرفتیم. سال گذشته غرفه‌های شهرداری آنگونه که می‌خواستیم تامین نبود اما امسال ۲۰ قلم کالا تامین شده است، سال گذشته نقطه ضعف ما این بود که وقتی استان‌ها نانوایی می‌آوردند باید دنبال تامین آب، برق و گاز می‌بودیم اما اکنون تامین شده است.

رمضانی تصریح کرد: با فنی‌وحرفه‌ای و مجموعه پختی در پیامبر اعظم ۹۱ پیش‌بینی کردیم که اگر با بحرانی برای تامین نان مواجه شدیم آرد را منتقل و مجموعه‌ای را آنجا راه‌اندازی کنیم. ۱۰ کیوسک اطراف حرم را با نانی که از نان رضوی توزیع می‌شود، تزریق کردیم و بنر زدیم تا قیمت مشخص باشد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری مشهد، افزود: به ۲۰ واحد صنفی منتخب نان لواش به قیمت مصوب یارانه‌ای می‌دهیم. سال گذشته برای مرغ گرم دچار مشکل بودیم که امسال با ۳۶ واحد صنفی تفاهم کردیم و مرغ گرم در اختیار آن‌ها گذاشتیم. میزان گوشت پایان صفر برای هیات‌ها نیز کم است که درخواست داریم هرچه سریع‌تر تامین شود تا پاسخگوی هیات مذهبی و مواکب باشیم. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402061801127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha