گردشگری ورزشی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شود

سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: ظرفیت ویژه و مغفول‌مانده گردشگری ورزشی در استان با افزایش تعامل و همکاری با اداره‌کل ورزش و جوانان احیا می‌شود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، پنجشنبه شانزدهم شهریورماه 1402 مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان به همراه معاونانش با حضور در اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان، با سرپرست این اداره پیرامون تعاملات و همکاری‌های فی‌ مابین دیدار و گفت‌وگو کرد.

در آغاز این دیدار عباس شیبک، ضمن ابراز خرسندی و تبریک صمیمانه برای انتصاب سرپرست جدید اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، طی سخنانی خواستار تعامل و حمایت از اجرای برنامه‌ها و مسابقات ورزشی و استفاده از ظرفیت موزه‌ها پیرامون معرفی ورزشکاران مدال‌آور شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان در این دیدار با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر گردشگری ورزشی در استان، اظهار کرد: تاثیر برنامه‌های ورزشی بر گردشگری غیرقابل انکار است و برگزاری رویدادهای ورزشی زمینه را برای حضور گردشگران فراهم می‌کند.

طهرانی مقدم با اشاره به شرایط ویژه استان از نظر آب و هوای چهارفصل، اقلیم و طبیعت بکر منطقه اظهار کرد: می‌توانیم زمینه معرفی استان را با برنامه‌های ورزشی فراهم کنیم از این‌رو اداره کل ورزش و جوانان سهم بزرگی در دنیای گردشگری دارد به‌همین منظور برای تحقق این مهم ارتباط تنگاتنگی با آن اداره‌کل خواهیم داشت تا ظرفیت ویژه و مغفول مانده گردشگری ورزشی در استان را با افزایش تعامل و همکاری دو جانبه احیا کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: دو اداره کل ورزش و جوانان و میراث‌فرهنگی می‌توانند نقش ویژه‌ای را در حوزه گردشگری ورزشی ایفا کنند.

طهرانی مقدم در بخش دیگری از سخنانش به سمن‌ها به عنوان یک سرمایه یاد کرد و  افزود:‌ باید از ظرفیت سمن‌ها برای توسعه گردشگری پایدار و اصالت بخشی به صنایع‌دستی و حفاظت از میراث‌فرهنگی استفاده کنیم.

او در پایان از اعلام آمادگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان مبنی بر در اختیار قراردادن ظرفیت‌ها و تاسیسات گردشگری برای برگزاری رویدادهای ورزشی در استان اشاره و تصریح کرد: تحقق این مهم زمینه‌ساز تبلیغات، معرفی و شناسایی ظرفیت‌های گردشگری و به دنبال آن رونق در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061901140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha