نشست ائتلافی بررسی راهکارهای اشتغال‌زایی در صنایع‌دستی و گردشگری گلستان

مدیران کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) استان گلستان در نشستی ائتلافی راهکارهای اشتغال‌زایی در حوزه‌های صنایع‌دستی و گردشگری برای مددجویان کمیته‌ امداد را بررسی کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، این نشست با حضور محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، عیسی بابایی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان و معاونان دو دستگاه اجرایی در محل اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در این نشست گفت: تعامل و ایجاد هم‌افزایی بیش‌ازپیش با نهادهای حاکمیتی همچون کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و... از سیاست‌های راهبردی مهندس ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است. ما در استان در راستای این سیاست راهبردی و با ایجاد تعامل با نهادها و دستگاه‌های اجرایی به دنبال اجرای اقداماتی به‌منظور ارائه خدمات درخور شأن مردم هستیم.

محمدجواد ساوری تأکید کرد: اولویت ما در پیگیری امور، صدور مجوز و ارائه تسهیلات، مناطق و اقشار محروم استان است و در این راستا آماده هر نوع همکاری با کمیته امداد به‌منظور ورود مددجویان به بازار کار و رونق اقتصادی برای این قشر ضعیف جامعه هستیم.

او بیان کرد: مددجویان کمیته امام در استان از ظرفیت‌های خاصی در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی برخوردارند که هم‌افزایی بین بخشی میان دو سازمان می‌تواند موجب توسعه اشتغال و درآمدزایی برای مددجویان باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان تصریح کرد: با همکاری کمیته امداد می‌توانیم اقدامی ائتلافی و خروجی محور در راستای اشتغال‌زایی و ایجاد درآمد پایدار برای طبقه مستضعف جامعه پیگیری و عملیاتی کنیم.

او افزود: این اقدامات می‌بایست با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی همچون فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی تقویت شوند.

ساوری خاطرنشان کرد: توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌آفرین مددجویان و اقشار نیازمند در قالب اجرای طرح‌های صنایع‌دستی و گردشگری، برنامه‌ریزی و اقدام مشترک به‌منظور هم‌افزایی در ایجاد و توسعه زنجیره‌های تولیدی صنایع‌دستی و خدمات گردشگری و کمک در بازاریابی و بازار سازی محصولات صنایع‌دستی از اولویت‌های همکاری بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی و کمیته امداد استان خواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان نیز در این جلسه گفت: اهمیت صنایع‌دستی و گردشگری در ایجاد اشتغال به‌ویژه در قشر ضعیف جامعه قابل‌چشم‌پوشی نیست و ما دنبال استفاده از این ظرفیت هستیم.

عیسی بابایی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های حوزه اشتغال و کارآفرینی حوزه‌های صنایع‌دستی و گردشگری در استان بی‌شمار است که می‌توانیم با به‌کارگیری منابع اعتباری و جامعه هدف کمیته امداد استان در این بخش‌ها، زمینه انتفاع مددجویان این نهاد را فراهم‌سازیم.

او بیان کرد: برای ایجاد اشتغال در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری به سرمایه کمتری نسبت به سایر حوزه‌ها نیاز است ازاین‌رو با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی می‌توانیم برای مددجویان اشتغال‌زایی مؤثر و پایداری داشته باشیم.

در این نشست معاونان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و کمیته‌ امداد در خصوص ظرفیت‌های اشتغال‌زایی و راهکارهای عملی ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بحث و تبادل‌نظر کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062001200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha