برگزاری جشنواره ۳ روزه گردو در شهر سهرورد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: از برگزاری جشنواره گردو به مدت سه روز در شهر سهرورد از توابع شهرستان خدابنده خبر داد.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، سید سعید صفوی شامگاه روز ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۲ در جلسه با مدیر صندوق کارآفرینی استان زنجان، شهردار و شورای شهر سهرورد و رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خدابنده گفت: جشنواره گردو فرصتی برای حمایت از باغداران شهرستان خدابنده است و این جشنواره به مدت سه روز از تاریخ ۱۲ تا ۱۴ مهرماه  در دل جنگل‌های بکر و سرسبز سهرورد با حضور کشاورزان و استانهای تولید کننده گردو مانند کرمان و همدان برگزار خواهد شد.  

برگزاری جشنواره ۳ روزه گردو در شهر سهرورد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان افزود: اجرای موسیقی محلی توسط گروه‌های مختلف، اجرای برنامه‌های طنز و مسابقه، برگزاری تور ویژه گردشگری، غرفه‌های متعدد و فروش محصولات کشاورزی و محصولات صنایع‌دستی برپا خواهد شد.  

او گفت: سهرورد به دلیل آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیز یکی از بهترین مناطق برای کاشت و تولید محصول گردو محسوب می‌شود و اغلب باغداران این شهر و شهرستان بخش اعظمی از باغات خود را به کاشت درختان گردو اختصاص داده‌اند.  

شهر سهرورد در ۲۴ کیلومتری خدابنده و ۱۱۰ کیلومتری زنجان قرار دارد و زادگاه بزرگانی همچون شیخ اشراق است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062101254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha