۱۳ واحد گردشگری فردوس در چرخه استاندارد سازی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس  گفت: از ۳۰ واحد گردشگری( اقامتی و پذیرایی) این شهرستان تاکنون ۱۷ واحد استانداردسازی شده و ۱۳ واحد نیز در چرخه استاندارد سازی قرار گرفته است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، کاظم شبنم‌زاده روز سه شنبه ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۲ از بازدیدکارشناس نظارت و ارزیابی و درجه بندی  خدمات گردشگری خراسان‌جنوبی از واحدهای گردشگری طرح تطبیق استاندارد سازی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی مبنی بر لزوم استانداردسازی تاسیسات گردشگری و حضور کارشناسان ارزیاب عامل تطبیق در شهرستان طی دو مرحله بررسی و پایش و رفع مغایرت‌های واحدهای گردشگری در این شهرستان انجام شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس  افزود: این ازریابی‌ها به منظور ادامه فرآیند استانداردسازی (درجه‌بندی و صدور گواهینامه کیفیت خدمات) و بررسی نواقص اعلامی و مغایرت‌ها، از  ۵ واحدهای گردشگری این شهرستان که در چرخه استانداردسازی قرار گرفته‌اند، انجام شد.

شبنم‌زاده با بیان اینکه  تاسیسات گردشگری براساس آیتم‌های مربوط به تاسیسات تجهیزات و نیروی انسانی با شاخص‌های موردنظر، ارزیابی می‌شوند، افزود: در مجموع می‌توان گفت وضعیت استانداردسازی تاسیسات گردشگری این شهرستان مطلوب است که البته افزایش تاسیسات موجبات افزایش کیفیت در حوزه خدمات به گردشگران را به دنبال خواهد داشت.

او  ادامه داد: از ۳۰ واحد گردشگری (اقامتی و پذیرایی) تاکنون ۱۷ واحد استاندارد سازی شده و ۱۳ واحد نیز در چرخه استانداردسازی قرار گرفته‌اند که امیدواریم با همکاری بخش خصوصی هر چه سریع‌تر فرآیند استانداردسازی آن‌ها تکمیل و گواهینامه کیفیت خدمات برای آن‌ها نیز صادر شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس  اضافه کرد: انتظار می‌رود مدیران اماکن اقامتی و تأسیسات گردشگری به منظور جلب رضایت متقاضیان با بهینه‌سازی مراکز خود به بالا بردن استاندارهای لازم اقدام کنند، تا بتوانند بهترین خدمات را به زائران و گردشگران ارائه کنند.

شبنم‌زاده در پایان نیز اظهار کرد: همچنین با عنایت به درخواست متقاضیان صدور مجوز خانه مسافر و تکمیل و بارگذاری مدارک مربوط از طریق سامانه جانا، کارشناس گردشگری استان نیز برای تعیین درجه، از واحدهای مربوط بازدید به عمل آورد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062101316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha