تایید پنج طرح سرمایه‌گذاری گردشگری در کلاله

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کلاله از صدور پنج موافقت‌نامه اصولی برای طرح‌های سرمایه‌گذاری بخش گردشگری این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدعلی سرگزی امروز چهارشنبه ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر گفت: این تعداد موافقت‌نامه اصولی برای طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری شهرستان با حجم سرمایه‌گذاری ۴۱۱ میلیارد و ۸۹۶ میلیون ریال در کمیسیون فنی سرمایه‌گذاری استان گلستان صادر شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کلاله خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها که شامل سه اقامتگاه بوم‌گردی، یک مجتمع گردشگری و یک واحد سفره‌خانه سنتی است، پس از اجرا و دریافت مجوز بهره‌برداری زمینه اشتغال ۵۹ نفر را در شهرستان فراهم خواهند کرد.

او بابیان اهمیت ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی در مناطق روستایی شهرستان تصریح کرد: تاکنون ۳۵ اقامتگاه بوم‌گردی دارای مجوز بهره‌برداری در کلاله مشغول فعالیت است که علاوه‌بر ایجاد اشتغال مستقیم در این واحدها، زمینه شکل‌گیری زنجیره‌ای از اشتغال را در روستاها فراهم ساخته است.

سرگزی ابراز امیدواری کرد با توجه به پتانسیل‌های شهرستان کلاله در زمینه بوم‌گردی و روستاهای هدف گردشگری می‌توان روز به روز شاهد افزایش اقامت در این اقامتگاه‌ها بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062201331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha