نمایشگاه مصحف نور در موزه کوشک احمدشاهی برپا شد

به مناسبت رحلت رسول اکرم (ص) و ایام شهادت پایان ماه صفر، نمایشگاه مصحف نور با محتوای قرآن های موجود در گنجینه موزه های نیاوران در موزه کوشک احمدشاهی برپا شده است.

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در این نمیشگاه مجموعه ای از قرآن های متعلق به گنجینه موزه کتابخانه اختصاصی نیاوران، مخزن مرکزی، کاخ موزه صاحبقرانیه و موزه کوشک احمدشاهی از تاریخ ۲۳ شهریور تا ۲۳ مهر ۱۴۰۲ در معرض دید قرار گرفته است.

نسخه نایاب قرآن حکیم با پنج ترجمه و تفصیل، قرآن اهدایی از کشور مصر، قرآن مجید به خط میرزا حسن هِریسی (که از خوشنویسان معاصر ایران در خط نستعلیق است)، قرآن دوزبانه به همراه ترجمه و تفسیر به زبان انگلیسی چاپ کراچی پاکستان و تفسیر قرآن (سَواطِعُ الالهام) اهدایی از کشور هندوستان از جمله این آثار است.

قرآن کریم اهدایی از طرف پادشاه مراکش حسن دوم، قرآن مصحف جوامعی شریف به خط سید مصطفی نظیف الشهیر بقدروغلی اهدایی از کشور مصر، قرآن مجید به سه زبان هندی، انگلیسی و عربی، قرآن الحکیم چاپ لاهور و قرآن های با جعبه نفیس منبت کاری شده دیگر آثار به نمایش درآمده هستند.

علاقه مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند تا ۲۳ مهرماه همه روزه به موزه کوشک احمدشاهی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062201362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha