تور خودرویی جهانگردان هندی لال پری وارد شهرستان ابهر شد

معاون گردشگری استان زنجان گفت: تور خودرویی جهانگردان هندی لال پری در مسیر سفر خود از هند به انگلستان با شعار صلح جهانی از مجتمع گردشگری پاسارگاد شهرستان ابهر بازدید کردند.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، داود آبیان شامگاه روز ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۲ در مراسم استقبال از تور خودرویی جهانگردان هندی لال پری در ورودی شهرستان ابهر گفت: گروه گردشگری لال پریاز کشور هندوستان به مناسبت هفته جهانی صلح از ۱۲ کشور بازدید خواهند کرد. این گروه که معرف فرهنگ، هنر و تمدن کشورها و پیام‌آور صلح و دوستی بین کشورها هستند و در مسیر سفر خود وارد ایران شده‌اند و از مجتمع گردشگری پاسارگاد شهرستان ابهر بازدید کردند و شب در هتل همین مجتمع اقامت خواهند داشت.  

معاون گردشگری استان زنجان افزود: این گروه مورد استقبال گرم فرماندار، بخشدار و مقامات دولتی شهرستان و مقامات استانی قرار گرفتند. اشتراکات فرهنگی ایران و هند فرصت مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری است.

آبیان بیان کرد: گروه جهانگردان هندی با عبور از ۱۶ کشور و پس از پیمایش مسافت دوازده هزار کیلومتری، در لندن پایتخت کشور انگلستان به این سفر پایان خواهند داد. طبق برنامه ریزی‌های انجام شده این گروه فردا صبح به سمت شهرستان سلطانیه حرکت خواهند کرد و از گنبد جهانی سلطانیه بازدید خواهند کرد.  

احمد ذوالقدر در این دیدار با قدردانی از ارگان‌ها و مراکز هماهنگ‌کننده کشوری و استانی جهت تسهیل سفر این گروه گردشگری هندی، تاکید کرد: بی‌گمان گردشگران سفیران فرهنگی کشورهایشان هستند و باید با خاطره‌ای زیبا از این کشور راهی مقصد خود شوند.  

فرماندار ابهر افزود: شهرستان ابهر ظرفیت‌های بسیاری برای جذب توریست دارد و مسئولان باید از این فرصت و امکان در جهت جذب گردشگر استفاده و با سرعت بیشتری برنامه ریزی کنند.  

دامان دوال تاکور سرپرست گروه درباره رویداد گردشگری احمدآباد تا لندن گفت: ما سفرمان را از هند تا دبی با کشتی شروع کردیم و بعد از آن با هواپیما به ایران (بندرعباس) آمدیم که از اینجا سفر خود را زمینی تا لندن ادامه می‌دهیم.  

سرپرست تور خودرویی جهانگردان هندی لال پری افزود: خیلی هیجان زده‌ایم که اکنون اینجا و در ایران هستیم. مردم ایران بسیار مهمان نواز و خونگرم هستند و این خصلت مثبت آنان می‌تواند باعث جذب گردشگر و ایجاد خاطره خوش باشند.  

گروه لال پری با یک دستگاه خودرو کلاسیک‌ام جی ۱۹۵۰ و یک دستگاه کمپر ون سفر خود را کشور هند آغاز کرده و در بدو ورود به هریک از شهرهای کشور از سوی مسئولان استانی کانون جهانگردی، اتومبیلرانی و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان‌ها مورد استقبال قرار می‌گیرند و تاکنون از بندرعباس، لار، شیراز، آباده، اصفهان، تهران بازدید کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062301414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha