۶۶۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران از مشهد مورد نیاز است

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: براساس داده های دریافتی از سامانه های موجود، حدود ۶ هزار و ۶۰۰ دستگاه اتوبوس برای انجام عملیات بازگشت زائران دهه پایانی صفر از مشهد مقدس مورد نیاز است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط  عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، داریوش امانی شامگاه پنجشنبه در جریان بازدید از پایانه مسافربری امام رضا (ع) مشهد در جمع خبرنگاران افزود: تامین بخشی از اتوبوس ها و سرویس های حمل و نقلی از طریق پیش فروش بلیت توسط نرم افزارهای رایانه ای (اپلیکیشن) صورت گرفته که بر همین اساس روزانه به ۸۰۰ دستگاه اتوبوس نیازمندیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: روزانه به همین تعداد اتوبوس از طریق فروش فوق العاده بلیت از سایر بخش ها نیاز داریم که تامین هم شده است و در نهایت با پیش بینی های صورت گرفته امسال امیدواریم مشکل خاصی برای بازگشت زائران با ناوگان حمل و نقل عمومی نداشته باشیم.

امانی تصریح کرد: مسافران و زائان همانگونه که اقدام به تهیه بلیت رفت اتوبوس خود کرده اند بایستی بلیت برگشت خود را نیز از قبل تهیه کرده باشند تا برای بازگشت و تهیه بلیت کار خود را به ساعات پایانی آخر ماه صفر موکول نکنند چرا که در روزهای پایانی ماه صفر تامین ناوگان برای ما مشکلاتی را به همراه دارد.

امانی، سفر ۸۵ درصد زائران امام رضا (ع) به مشهد مقدس را از طریق جاده اعلام کرد و یادآور شد:‌ در دهه پایانی ماه صفر امسال تاکنون با افزایش ۱۵ درصدی سفر زائران به وسیله ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای روبرو بوده ایم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062401420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha