ایجاد پارکینگ در عرصه میراث‌جهانی شوشتر مغایر با ضوابط است/ طرح پبشنهادی باید اصلاح شود

سرپرست پایگاه میراث‌جهانی سازه‌های آبی‌تاریخی شوشتر با بیان این‌که براساس نظر شورای فنی این پایگاه، ایجاد پارکینگ در محل پایگاه اقدامی غیراصولی است گفت: اجرای هرگونه طرح مغایر با ضوابط عرصه و حرائم سازه‌های آبی‌تاریخی، ممنوع و غیرمجاز است.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، امین مهدوی‌کیا با اشاره به ساخت‌وساز غیرمجاز در عرصه سازه‌های آبی‌تاریخی شوشتر عنوان کرد: براساس طرح مصوب عرصه و حرائم میراث‌جهانی، هرگونه ساخت‌وساز در عرصه که با هدف خدمات‌دهی و رفاه حال گردشگر باشد منوط به تأیید طرح از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

سرپرست پایگاه میراث‌جهانی سازه‌های آبی‌تاریخی شوشتر گفت: از این‌رو، پس از حضور شورای فنی پایگاه در محل و بررسی‌های میدانی و جمیع نظرات اعضاء، کاربری پارکینگ که مورد توافق قبلی فی‌مابین آموزش و پرورش و شهرداری بود مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت که در نهایت اقدامی غیراصولی لحاظ شد.

او افزود: ضمناً راهکارهایی برای اجرایی شدن طرح پیشنهادی توسط سرمایه‌گذار براساس ضوابط طرح مصوب عرصه و حرائم میراث‌جهانی تبیین شده که آماده ارائه و اصلاح طرح توسط متقاضی است.

مهدوی‌کیا خاط نشان کرد: از این‌رو، گزارشی مجدد به‌منظور جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز تا اصلاح طرح توسط سرمایه‌گذار، تنظیم و برای جلوگیری از روند کار غیراصولی به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شوشتر ارسال شد تا اقدامات لازم توسط پایگاه حفاظت صورت پذیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062601461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha