دستور استاندار گلستان بر تسریع روند اجرایی طرح طبیعت‌گردی و گردشگری آشوراده

استاندار گلستان در جلسه پیگیری اجرای طرح طبیعت‌گردی و گردشگری جزیره آشوراده که با حضور مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری محیط‌زیست و مدیران مرتبط برگزار شد، بر اجرای سریع مراحل طرح طبیعت‌گردی و گردشگری آشوراده توسط دستگاه‌های مسئول و متولی تاکید و دستورات لازم را صادر کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، علی‌محمد زنگانه صبح امروز یکشنبه ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۲ در جلسه پیگیری اجرای طرح طبیعت‌گردی و گردشگری جزیره آشوراده که با حضور مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری محیط‌زیست و مدیران مرتبط با پروژه در دفتر تهران استانداری گلستان برگزار شد، گفت: پیگیری لازم برای تامین زیرساخت‌های موردنیاز برای اجرای طرح طبیعت‌گردی و گردشگری جزیره آشوراده با اولویت و سرعت اجرایی شود.

استاندار گلستان بیان کرد: در مرحله اول، سامان‌دهی و بهسازی روستای آشوراده به‌عنوان گام مهم در اجرای طرح طبیعت‌گردی در دستور کار قرار دارد که با صدور احکام قضایی برای اراضی این جزیره، سرعت انجام کار بیشتر خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مورد تائید در طرح طبیعت‌گردی و گردشگری جزیره آشوراده انجام اقامت شبانه در بافت قدیم روستا است و در راستای اجرای این طرح تمامی مجوزهای لازم اخذشده و تمامی اقدامات بر اساس مجوزها و قوانین موجود است.

زنگانه تاکید کرد: تمامی اقدامات باید بر اساس مجوزها، ملاحظات محیط‌زیستی و بر اساس مقررات جاری باشد.

لایروبی مسیر دسترسی به جزیره آشوراده یکی از اقدامات دیده‌شده در طرح گردشگری و طبیعت‌گردی جزیره آشوراده است که آخرین وضعیت اجرای لایروبی و گزارش پیشرفت تدوین و بازنگری طرح هادی آشوراده موردبررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

پس از حل مشکلات حقوقی جزیره آشوراده و تعیین تکلیف اراضی این جزیره و تمدید مجوزهای لازم برای اجرای طرح طبیعت‌گردی و گردشگری آشوراده، تسریع در اجرای پروژه با توجه به دستور قاطع رئیس‌جمهوری مورد تاکید استاندار گلستان در این جلسه قرار گرفت.

در این جلسه در خصوص اقدامات دستگاه‌های مرتبط با پروژه تصمیم‌گیری و بررسی‌های لازم برای تسریع در اجرای عملیات انجام شد.

دستور استاندار گلستان بر تسریع روند اجرایی طرح طبیعت‌گردی و گردشگری آشوراده

انتهای پیام/

کد خبر 1402062601493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha