اجرای پروژه سامان‌دهی تأسیسات برقی و نورپردازی میراث جهانی کاخ ساسانی سروستان فارس

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از اجرای پروژه سامان‌دهی تاسیسات برقی و نورپردازی میراث جهانی کاخ ساسان سروستان خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، سید مؤید محسن‌نژاد گفت: به‌روزرسانی تأسیسات گردشگری برقی و نورپردازی کاخ ساسانی سروستان بااعتبار بالغ‌بر 945 میلیون تومان در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: با توجه به ‌قرار گرفتن سروستان در مسیر ارتباطی شیراز و فاصله یک‌ساعتی با مرکز استان فارس به‌عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است که در همین راستا باید امکانات و تأسیسات و به‌ویژه نورپردازی کاخ که جلوه شبانه این مجموعه را دربردارد، به‌روزرسانی می‌شد.

 او تصریح کرد: این مجموعه با نام منظر باستان‌شناسی ساسانی در سال ۹۷ به‌عنوان بیست و سومین اثر تاریخی ایران و پنجمین اثر جهانی فارس به ثبت جهانی رسید.

مجموعه کاخ ساسانی سروستان در استان فارس و در ۹ کیلومتری جنوب شهر سروستان  و محله تزنگ قرار داشته و تمام مجموعه ۲۵ هکتار وسعت دارد. این کاخ از سنگ و گچ ساخته‌شده و ایوانی مربع شکل بخش مرکزی آن را تشکیل می‌دهد که دارای ۱۳ متر طول و عرض و ۱۸ متر ارتفاع است. همچنین در مرکز و حیاط دارای گنبدی  مرتفع است.

سروستان در ۸۴ کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062601498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha