پایان سوگواره ملی جلوه‌های رضوی در اصفهان

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از پایان سوگواره ملی جلوه‌های رضوی در هنر ثلث‌نگاری در اصفهان پس از سه روز برگزاری خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، حمیدرضا محققیان با اعلام این مطلب گفت: روز یکشنبه 26 شهریورماه 1402 جشنواره ملی سوگواره جلوه‌های رضوی در هنر ثلث‌نگاری در اصفهان پس از سه روز برگزاری به پایان رسید.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: این جشنواره با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان و با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و حضور جمعی از هنرمندان ثلث‌نویس داخلی و خارجی در سه مرحله و طی سه روز برگزار شد.

او افزود: در مرحله اول تور آشنایی با ثلث‌نگاران آرمیده در تخت فولاد اصفهان بود که با حضور این هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر خوشنویسی باهدف مروری بر آثار و زندگی مرحوم آقا زین‌العابدین اشرف الکتاب برگزار شد و در مرحله دوم نشست پژوهشی آموزشی ثلث‌نگاری بود که در محل دانشگاه هنر اصفهان با حضور هنرمندان خوشنویس داخلی و خارجی و علاقه‌مندان به این هنر برگزار شد.

محققیان تصریح کرد: در مرحله سوم و پایانی این جشنواره هنرمندان ثلث‌نویس با اجرای زنده ثلث نگاری، فرازهایی از حدیث سلسله الذهب را به مناسبت شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت در محل صحن اصلی مسجد شیخ لطف‌الله اصفهان با حضور پرشور گردشگران و علاقه‌مندان به هنر خوشنویسی برگزار کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062701527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha