تور گردشگری عشایر در استان قم همزمان با هفته گردشگری برگزار می‌شود

مدیرکل امور رفاهی زائرین استانداری قم، از برگزاری «تور گردشگری عشایر» با هدف بهبود وضع معیشت عشایر و نمایان شدن جاذبه‌های گردشگری عشایری در استان قم همزمان با هفته گردشگری سال جاری خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، حمیدرضا جعفری در گفت‌وگو با خبرنگاران بر لزوم توجه به هفته گردشگری به‌عنوان فرصتی برای افزایش تعاملات و جذب مشارکت فعالان در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و افزود: با توجه به نزدیکی هفته گردشگری و همزمانی آن با مناسبت‌هایی همچون هفته وحدت و هفته دفاع مقدس، برنامه ویژه‌ای در خصوص به کارگیری گردشگری عشایر که به‌عنوان یکی جذاب ترین زیرشاخه‌های گردشگری به شمار می‌رود برنامه‌ریزی شده است.

او عنوان کرد: این برنامه با عنوان «تور گردشگری عشایر» زمینه‌ای را برای گردشگران فراهم می‌کند تا بتوانند مدتی را با عشایر سپری کنند و با سبک زندگی، آداب، رسوم، مراسمات، لهجه و گویش آنها آشنا شده و از صنایع دستی و تولیداتشان بازدید و خرید کنند.

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری قم با اشاره به جمعیت ۱۲۰۰ نفری عشایر در استان قم از مزایای برگزاری این برنامه برای عشایر خبر داد و عنوان کرد: برگزاری تور گردشگری عشایر مزایایی از جمله رونق منابع اقتصادی، اشتغال‌زایی، راه‌اندازی کمپ‌های گردشگری با هدف برگزاری برنامه‌های مختلف برای گردشگران و جلوگیری از مهاجرت به شهر و شهرنشینی، رفع مشکلات معیشتی، بالارفت سطح کیفیت زندگی و فراهم سازی زمینه کارآفرینی را برای آنها به همراه خواهد داشت و باعث جلوگیری از بین رفتن خرده فرهنگ های آنان خواهد شد.

جعفری در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: همچنین جشنی ویژه عشایر در ابتدای هفته گردشگری سال جاری و روز ملی «روستا و عشایر» با حضور مسئولان استانی و انجمن‌های عشایری و گردشگری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062801612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha