تبریک استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت ثبت جهانی کاروانسرای بلادشاپور دهدشت

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پیامی ثبت جهانی نخستین اثر تاریخی کهگیلویه و بویراحمد در فهرست میراث جهانی یونسکو را تبریک گفت.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، متن پیام سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد بدین شرح است:

«بسمه تعالی

ثبت  کاروانسرای بافت تاریخی بلاد شاپور دهدشت به عنوان نخستین اثر تاریخی کهگیلویه و بویراحمد در فهرست میراث جهانی یونسکو، نشان از معماری بی‌نظیر آثار تاریخی از قبیل آب انبار، امامزاده ها، ارگ حکومتی و برج و باروها در بافت تاریخی بلاد شاپور است.

وجود آثار تاریخی با معماری اصیل در بافت تاریخی بلاد شاپور دهدشت سبب توجه محققین و صاحب نظران آثار تاریخی در سطح جهانی شده است.

موقعیت جغرافیایی این شهر به عنوان یکی از مراکز سکونت صفویان و تجارت با بنادر جنوبی نقش مهمی در اقتصاد و تجارت پادشاهان عصر صفوی داشته است.

افتخار ثبت جهانی اثر تاریخی کاروانسرای بیش از هر چیز پیگیری‌های مسئولانه همه دست‌اندرکاران در سطح ملی، استانی و شهرستانی را نشان می‌دهد.

خوشحالیم که این مطالبه به حق مردم در دولت مردمی سیزدهم محقق شده است تا بار دیگر نشان دهد که اولویت دولت رفع دغدغه‌های مردم در حوزه مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است.

اینجانب ضمن تبریک ثبت جهانی کاروانسرای بافت تاریخی بلاد شاپور دهدشت در اجلاس یونسکو به عنوان اولین اثر تاریخی کهگیلویه و بویراحمد در فهرست میراث جهانی، به مردم فرهیخته و با اصالت کهگیلویه و بویراحمد بخصوص مردم ولایت‌مدار شهرستان کهگیلویه بزرگ، از تلاش‌های صادقانه مقام عالی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور، مسئولان این وزارتخانه در سطح استان و شهرستان کهگیلویه صمیمانه تشکر نموده و ان‌شاءالله روند ثبت دیگر آثار ارزشمند استان در فهرست میراث جهانی تداوم داشته باشد و قطعا این امر سبب رونق اقتصادی صنعت گردشگری در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد را فراهم سازد.»

انتهای پیام/

کد خبر 1402062801637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha