آثار ثبت‌شده جهانی استان سمنان زمینه‌ساز جذب گردشگران خارجی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: آثار ثبت‌شده جهانی در استان سمنان، موجب جذب گردشگران خارجی می‌شود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، امیر کرم‌زاده روز چهارشنبه 29 شهریورماه ۱۴۰۲ گفت: وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی خاص و منحصربه‌فرد در سطح استان سمنان، ثبت هشت اثر از این استان در فهرست جهانی یونسکو، فرصت ویژه‌ای را برای جذب گردشگران بین‌المللی در استان سمنان ایجاد کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به اینکه از هزار کارونسرا در ایران، سی کاروانسرا در استان است، افزود: در چهل و پنجمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو که در ریاض عربستان برگزار شد، ۵۴ کاروانسرای ایران به ثبت جهانی رسید که شش مورد آن از استان سمنان بوده است.

کرم‌زاده گفت: در شهریورماه سال جاری، کاروانسرای قصر بهرام در شهرستان گرمسار، کاروانسرای سنگی و آجری آهوان در شهرستان سمنان، سه کاروانسرای میاندشت، میامی و عباس‌آباد در شهرستان میامی به ثبت جهانی یونسکو رسیده‌اند، پس‌نیاز است تا با همکاری همه‌جانبه مردم و مسئولان به دنبال ایجاد و توسعه زیرساخت‌های لازم برای و توسعه گردشگری بین‌المللی در استان سمنان باشیم.

او افزود: به‌جز این شش کاروانسرا، جنگل ابر و بخشی از راه‌آهن سراسری دو اثر دیگر این استان هستند که در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند و در معرفی این استان به گردشگران داخلی و خارجی نقش مؤثری دارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062901726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha