تعاملات برای گسترش زیرساخت‌های گردشگری صنعتی در البرز افزایش می‌یابد

مدیر کل میرات‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به وجود ظرفیت‌های بی‌نظیر در زمینه گردشگری‌ صنعتی در البرز، ایجاد زیرساخت‌ها و تعاملات بین بخش گردشگری و واحدهای صنعتی برای رونق این حوزه را ضروری عنوان کرد.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز، رحیم خاکی روز چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ با حضور در رادیو البرز وجود شهرک‌های صنعتی و تولیدی در البرز را که بسیاری از برندهای مطرح کشوری هستند، برای توسعه گردشگری صنعتی مهم عنوان کرد.  

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز حضور بیش از ۳۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی را فرصتی ارزشمند برای رونق گردشگری صنعتی دانست و افزود: برای این موضوع باید ابتدا زیرساخت ها برای گردشگرپذیری در واحد صنعتی و تولیدی و همچنین حفظ ایمنی گردشگران فراهم و استانداردهایی تعریف شود.  

خاکی با اشاره به اینکه کشورهای پیشرفته گام‌های مثبتی در زمینه گردشگری صنعتی برداشته و بخشی از اقتصاد گردشگری مربوط به این حوزه است، ادامه داد: در کشور ما نیاز به فعالیت‌های زیرساختی برای این حوزه احساس می‌شود و در برخی صنایع مانند نفت، پتروشیمی، معادن و صنایع مختلف خوراکی و تولیدی که دارای پیشینه هستند با ایجاد موزه درون واحدی می‌توانند جذابیت های نوینی برای گردشگران ایجاد کنند.  

او با اشاره به اینکه آمادگی از سوی بخش گردشگری برای تعاملات با واحدهای صنعتی مستعد وجود دارد، گفت: طی جلساتی با مدیران آژانس‌های گردشگری استان آمادگی برای تعامل و تهیه بسته‌های سفر در حوزه گردشگری صنعتی البرز از سوی این آژانس‌ها وجود دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز تعریف تورها در این حوزه را بر مبنای بسته‌های کاملا هماهنگ شده عنوان کرد که می‌تواند در ابتدا از مدارس و دانشگاه‌ها آغاز شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062901775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha