سامان‌دهی روستاهای گردشگری با استفاده از ظرفیت شورای‌های استان/ عقد تفاهم‌نامه همکاری میان میراث‌فرهنگی کرمانشاه و شورای عالی استان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، گفت: برای سامان‌دهی ۱۴ روستای هدف گردشگری و روستاهای مستعد گردشگری از ظرفیت شورای عالی استان استفاده می‌کنیم.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز پنجشنبه ۳۰ شهریورماه در جلسه عقد تفاهم‌نامه با شورای عالی استان، اظهار کرد: در سطح استان کرمانشاه ۱۴ روستای هدف گردشگری و ۵۰ روستایی شناسایی شده دارای ظرفیت تاریخی،  صنایع‌دستی و گردشگری وجود دارد که برای سامان‌دهی آن‌ها از ظرفیت و توان فکری و مالی شوراهای شهر و روستا استفاده می‌کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: با همکاری و مشارکت شوراها بتوانیم در بحث معرفی روستاها و برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌ها و به ویژه بحث حفاظت از آثار تاریخی استفاده کنیم.

او ادامه داد:  امروز تفاهم‌نامه‌ای میان این اداره‌کل و شورای عالی استان منعقد شد که موجب حفظ و حراست از ابنیه تاریخی استان وسامان‌دهی بافت‌های تاریخی می‌شود.

فرمانی گفت: حفاظت، صیانت، نگهداری و پژوهش در بافت تاریخی جزو وظایف ذاتی شوراها وشهرداری‌ها است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

او افزود: در گام اول این تفاهم‌نامه برای آشناسازی شوراها و شهرداری‌ها با اهمیت آثار تاریخی و وظایف این نهادها در حفاظت از این آثار جلسات متعددی برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه با بیان اینکه صیانت از آثار تاریخی یک وظیفه همگانی است، گفت: باید این نگاه را به همه مردم تسری داد.

او افزود: صدور انجمن‌های میراث‌فرهنگی برای اعضای شوراهای شهر و روستا را به عنوان یکی از بندهای تفاهم‌نامه اجرایی خواهیم کرد.

فرمانی در خاتمه با تاکید بر ضرورت ورود شورا و شهرداری‌ها به سامان‌دهی بافت‌های تاریخی، گفت: ایجاد شهر موزه‌ها به ویژه در شهرهایی همچون قصرشیرین یک ظرفیت ویژه است که می‌تواند مورد توجه شهرداری‌های شهرهای تاریخی قرار گیرد.

در این نشت با عقد تفاهم‌نامه‌ای چهارساله میان شورای عالی استان و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، بر ضرورت توسعه همکاری‌های دو جانبه تاکید شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402063001844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha