میراث فرهنگی ارزشمند تر از نفت است/ جنس گردشگری، اقتصادی است

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید صنعت گردشگری را در راس قرار دهد، گفت: اگر صنعت گردشگری را از جنس اقتصاد تعریف کنیم بی تردید بخش خصوصی برای کسب سود در این حوزه انگیزه حضور خواهد داشت.

محمدرضا پور ابراهیمی در گفت‌وگو با میراث‌آریا در مورد صنعت گردشگری کشور، گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت صنعت گردشگری که فعالیتی تازه و مدرن در حوزه اقتصادی محسوب می‌شود، هنوز نگاه‌ها به حوزه گردشگری از روزنه فرهنگی است در صورتی که اگر به اقتصاد گردشگری این صنعت توجه کنیم باید در کنار زیر ساخت‌های فرهنگی، توسعه و گسترش اقتصادی آن را مد نظر قرار دهیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلیل عدم نگاه اقتصادی به صنعت گردشگری شاهد عقب ماندن این صنعت در کشور هستیم؛ توجه داشته باشیم در برنامه هفتم توسعه موضوع گردشگری از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید صنعت گردشگری از جنس اقتصاد باشد، اظهار داشت: اگر صنعت گردشگری را از جنس اقتصاد تعریف کنیم بی تردید بخش خصوصی هم حضور خواهد یافت و هر شخصیت حقیقی و حقوقی به سهم خود از آن سود می‌برد.

پور ابراهیمی عدم تعریف مسیرهای اقتصادی برای رونق گردشگری را از ضعف‌های این صنعت دانست و گفت: صنعت گردشگری نیازمند عبور از مسیرهای اقتصادی برای رونق و توسعه است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هیات دولت باید صنعت گردشگری را در راس قرار دهد، یادآور شد: اگر قرار است اقتصاد کشور تغییر کند باید به این مسئله توجه کنیم که وزیر نفت دومی دارد. گردشگری؛ چاه‌های نفت دوم کشور هستند، ‌میراث فرهنگی و تاریخی نفت نیستند اما ارزشمندتر از طلای سیاه هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070200044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha