اهدای 21 تخته فرش نفیس به خانه تاریخی امیرکبیر استان مرکزی

حاج ابراهیم حسینجانی، پدر فرش استان مرکزی با اهدای ۲۱ تخته فرش دست‌بافت نفیس، خانه تاریخی امیرکبیر را مفروش کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی علیرضا عسگری هزاوه در این‌باره گفت: ابراهیم حسینجانی پدر فرش دستبافت استان مرکزی در نخستین بازدید خود از خانه تاریخی امیرکبیر در روستای هزاوه، فرش منقش به دستخط و دعای امیر که توسط هنرمند فرش‌باف حاج حسن تبریزیان بافته شده بود را اهدا کرد.

عضو هیات امنای خانه تاریخی امیرکبیر افزود: همزمان با آیین «مشق عشق» توسط استاد رمضانعلی واشقانی فراهانی، خطاط جهانی و عضو هیأت رئیسه صندوق بین‌المللی ارتقای فرهنگ یونسکو و حضور اعضای هیأت امنای سرای فرزانگان استان مرکزی همچنین شورای اسلامی و دهیار  روستای هزاوه و اعضای هیأت امنای خانه تاریخی امیرکبیر، حاج ابراهیم حسینجانی ۲۱ تخته فرش نفیس تاریخی به خانه امیرکبیر هدیه کردند.

عسگری هزاوه با اشاره به لزوم رونق این خانه تاریخی تصریح کرد: پنجشنبه‌های فرهنگی، اول هر ماه با تجلیل از اهالی فکر و فرهنگ در این خانه برگزار می‌شود، اما باید توسعه بیشتری یابد. در نظر است با انتقال برخی از اسناد از تهران، موزه خانه امیرکبیر راه اندازی شود که قطعا به توسعه و جذب بازدیدکننده و گردشگر کمک شایانی خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070300102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha