حمایت معنوی قوه قضائیه مهمترین داشته ما است/ صنعت گردشگری نیازمند حمایت قوه قضاییه است

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: گردشگری باید و می‌تواند جایگزین درآمدهای سنتی ما باشد و این صنعت می‌تواند جایگزین نفت شود.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، مهندس ضرغامی در نشست با حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه که در محل موزه ملی ایران انجام شد، در ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به فرا رسیدن ۵ مهر روز جهانی گردشگری گفت: از آقای اژه‌ای تشکر می‌کنیم که در اولین روز از هفته گردشگری و مصادف با روز جهانی گردشگری در این نشست شرکت کردند و مسائل مرتبط با این وزارتخانه را بررسی می کنند. حضور آقای اژه‌ای در این روز برای ما اهمیت دارد.

مهندس ضرغامی افزود: من از مدت‌ها قبل توفیق همکاری و دوستی خدمت آقای اژه‌ای داشتم واقعا اخلاق، رفتار پسندیده ایشان است و هرچه سمت‌های بالاتری داشتند، روحیه‌ای بهتر و اخلاقی متواضع‌تر داشتند. یکی از حرف‌های ما این است که بزرگان ما باید بزرگی کنند. خوشحالیم که حاج آقای محسنی در این جایگاه بزرگ، بزرگی می‌کنند و این برای انقلاب بسیار مفید است.

نزدیک‌ترین هنر به دین، صنایع‌دستی است

مهندس ضرغامی با اشاره به اهمیت ماموریت‌های این وزارتخانه افزود: بخشی  از ماموریت ما مربوط معاونت صنایع‌دستی است. بخش زیادی از صنایع‌دستی را بانوان انجام می‌دهند و بسیاری از آسیب‌های جامعه از طریق صنایع‌دستی قابل برطرف شدن است.

اوگفت: اعقتاد داریم نزدیک‌ترین هنر به سبک زندگی، هنر ایرانی و نیز نزدیک‌ترین هنر به دین، صنایع‌دستی  است.

وزیر میراث‌فرهنگی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که غربی‌ها دنبال می‌کنند یکسان‌سازی است. آنچه که می‌تواند جلوی این یکسان‌سازی را بگیرد صنایع‌دستی است.

گردشگری می‌تواند جای درآمدهای سنتی ما را بگیرد

مهندس ضرغامی در ادامه افزود: گردشگری باید و می‌تواند جای درآمدهای سنتی ما را بگیرد و این صنعت باید جای نفت بنشیند. رهبر معظم انقلاب نیز درباره توسعه صنعت گردشگری تاکید دارند. ما حداقل ۱۵ نوع گردشگری داریم و این تنوع می‌تواند به ما در ایجاد درآمد و اشتغالزایی کمک کند.

مهندس ضرغامی یادآور شد: صنعت گردشگری نیازمند حمایت است. سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری برای ورود به این صنعت اعلام آمادگی دارند و تنها درخواست‌شان این است که موانع از پیش روی آن‌ها برداشته شود.

او در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: کشورهای همسایه که رقبای ما هستند این مشکلات و این موانع را برطرف کردند. آقای اژه‌ای در مدت مسئولیت خود موفق عمل کرده‌اند. از این رو ما درخواست داریم که شما به‌عنوان رئیس قوه قضائیه در این باره کمک کنید و هر جایی که لازم است دستورات لازم را به دادستان‌ها و قضات اعلام کنید تا همکاری‌ها در حوزه گردشگری تقویت شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070500234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha