ضرورت راه‌اندازی کارگروه مشترک درباره گردشگران خارجی

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: یکی از موضوعاتی که می‌تواند به برطرف شدن مسائل و مشکلات مربوط به گردشگران خارجی کمک کند، تشکیل و راه‌اندازی کارگروه مشترک است.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ در  نشست وزیر، معاونان و مدیران این وزارتخانه با رئیس قوه قضائیه در سخنانی اظهار کرد: رهبر انقلاب در دیدار مدیران اجرایی استان فارس بر موضوع گردشگری و استفاده از این ظرفیت و درآمدزایی از طریق گردشگری تاکید کرده‌اند.

او گفت: ما و اهالی صنعت گردشگری تصویر زیبایی که از شما داریم بازدیدهایی از مجتمع‌های صنعتی است که با دستور شما از ورشکستگی و تعطیلی نجات یافته‌اند. ۲۵۰۰ پروژه گردشگری در حال احداث است و بعضی از آن‌ها بنا به دلایلی به مشکلاتی برخورد کرده‌اند، درحالی که می‌توان با کمک شما آن‌ها را نجات داد و به چرخه سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برگردند.

شالبافیان ادامه داد: درخواست داریم این موضوع مد نظر قرار گیرد تا شاهد رونق و توسعه صنعت گردشگری در کشور باشیم.

معاون گردشگری کشور در ادامه گفت: یکی از چالش‌های جدی ما موضوع استحکام‌سازی بناهای تاسیسات گردشگری است. برخی از آن‌ها بنا به دلایلی امکان دریافت پروانه بهره‌برداری را ندارند در حالی که عدم دریافت پروانه بهره‌برداری آن‌ها برابر با بیکاری ۳۵ هزار نفر است. از این رو از شما به‌عنوان رئیس دستگاه قضا درخواست داریم تا به این موضوع ورود پیدا کرده و به ما کمک کنید.

او در ادامه گفت: تشکیل کارگروه برای برخورد و راهنمایی گردشگران خارجی یکی دیگر از ضروریات است. گردشگرانی که به ایران سفر می‌کنند به خوبی به معرفی ایران می‌پردازند و بهترین تبلیغ هستند. با این حال گاهی اوقات شاهد مشکلاتی هستیم که می‌تواند تبعات منفی برای کشور داشته باشد و تصویرسازی خوبی را به دنبال نخواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070500238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha