رشد ۱۳۵ درصدی صدور پروانه اشتغال صنایع‌دستی در استان قم

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم از رشد ۱۳۵ درصدی صدور پروانه اشتغال صنایع دستی در این استان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم، مهدی نصر اصفهانی امروز پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ با اعلام این خبر گفت: همچنین صدور پروانه اشتغال انفرادی برای هنرمندان صنایع‌دستی استان سال گذشته بیش از صددرصد رشد یافت.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم افزود: در شش ماه اول سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۱۴ فقره پروانه اشتغال انفرادی و کارگاهی در حوزه صنایع‌دستی استان صادر شد که این تعداد به نسبت سال گذشته ۱۳۵ درصد  رشد داشته است.

نصر اصفهانی اظهار کرد: ۳۳۶ مورد کارت شناسایی هنرمندان هنرهای نیز در این مدت از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم صادر شد.

او اضافه کرد: در این مدت ۲۲ پروانه کارگاهی صنایع‌دستی و یک مجوز جواز تاسیس کارگاهی در قم برای متقاضیان صادر شد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم با بیان اینکه توسعه و تقویت صنایع‌دستی قم را سرلوحه کار خود می‌دانیم افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته در سال جاری برای تسهیلات تکلیفی برای هنرمندان و صنعتگران استان از طریق تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، مبالغی را پیش‌بینی که امیدواریم تا ماه آتی این مهم از طریق صندوق کارآفرینی امید انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070600328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha