بسته واگذاری حق بهره‌برداری از بناهای تاریخی لرستان در اولویت دوم کشور

مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی کشور، بسته واگذاری حق بهره‌برداری از بناهای تاریخی لرستان را در اولویت دوم کشور دانست.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، شهاب طلایی شکری ۵ مهرماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر گفت: بسته کامل واگذاری حق بهره‌برداری از بناهای تاریخی لرستان با مشارکت بخش خصوصی در آبان ماه امسال آماده مزایده خواهد بود.

مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی کشور در بازدید از اماکن تاریخی شهرهای خرم‌آباد و بروجرد اظهار کرد: لرستان ظرفیت‌های متنوعی در زمینه احیا و مرمت و همچنین واگذاری حق بهره‌برداری از بناهای تاریخی به بخش خصوصی دارد از این رو بسته واگذاری بناهای تاریخی لرستان پس از استان اصفهان در اولویت دوم کشور قرار گرفته است.

او ادامه داد: این ظرفیت‌ها در لرستان مغفول مانده که نیازمند همکاری و تعامل بیشتر مسئولان استان با بخش خصوصی برای بهره‌برداری از این خانه‌های تاریخی بوده که خوشبختانه در این زمینه همدلی و همگرایی خوبی ایجاد شده است.

طلایی با بیان اینکه با هماهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، اواخر آبان‌ماه امسال ۱۲ بنای تاریخی استان برای واگذاری حق بهره‌برداری به مزایده عمومی گذاشته خواهد شد افزود: تسهیلات صندوق احیاء نیز در سطح ملی برای بناهایی که واگذار شده به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی کشور در خصوص حمایت‌های این مجموعه از فعالان بخش خصوصی در این حوزه نیز گفت: حمایت‌هایی برای افراد و بهره‌بردارانی که بخواهند در احیای بناهای تاریخی مشارکت کنند، اعم از معافیت‌های مالیاتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی، در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگردی و صنایع‌دستی لرستان نیز در این خصوص گفت: تا کنون حق بهره‌برداری چهار بنای تاریخی لرستان به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی واگذار شده است.

عطا حسن‌پور اضافه کرد: این بناها شامل دو خانه تاریخی در بروجرد و دو خانه تاریخی در خرم‌آباد هستند که مراحل احیاء و بهره برداری از آنها انجام یا در حال انجام است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070600331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha