استقبال گردشگران خارجی از بناهای تاریخی مازندران / اقامه نماز در امامزاده ابراهیم بابلسر

گردشگران خارجی از بناهای تاریخی مازندران استقبال کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲، گروه گردشگری کشور روسیه و کشورهای همسایه در نخستین روز بازدید از جاذبه‌های مازندران ابتدا به بازار میوه و تره‌بار و بازار ماهی‌فروشان (ولی عصر)  بابلسر رفتند و پس از آن به امامزاده ابراهیم و گلزار شهدای بابلسر ادای احترام کردند.

آنها به رسم ایرانیان با چادر وارد محوطه امامزاده ابراهیم شدند و نکته جالب ماجرا، اقامه نماز گردشگر مسلمان در صحن امامزاده بود. 

بازدید از جاذبه‌های دریاکنار بابلسر، دیگر مقصد بازدید تیم گردشگری کشورهای همسایه بود و پس از آن راهی مجموعه تاریخی عباس‌آباد شدند و مورد استقبال مدیران پایگاه و مجموعه شهرداری بهشهر و نماینده فرماندار قرار گرفتند. 

 ابتدا مدیریت پایگاه میراث جهانی عباس آباد ضمن تشریح تاریخچه این باغ جهانی برای گردشگران، آن‌ها از این مجموعه گران‌بها بازدید کردند.

شهردار بهشهر نیز ضمن خوش‌آمدگویی و اهدای هدیه یادبود به گردشگران بیان کرد: با توجه به اینکه بهشهر دارای بناها و دوره‌های تاریخی است، انتظار داریم در آینده، ارتباط بیشتر در حوزه دریای خزر و تجارت در کنار گردشگری داشته باشیم. 

گردشگران خارجی نیز پس از بازدید از مجموعه تاریخی عباس آباد بهشهر، آن را مجموعه‌ای بسیار زیبا و جذاب ارزیابی کردند که زیبایی‌های مسیر آن چشم‌نواز و دلنشین است.  

آن‌ها همچنین اعلام کردند که جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی، و صنایع‌دستی مازندران، همچنین غذاهای ایرانی و مازندرانی بسیار مورد توجه آن‌ها قرار گرفت. 

گردشگران کشورهای همسایه، جاذبه‌های مازندران را بسیار زیبا و دیدنی ارزیابی کردند و گفتند: خوشحالیم که جزو اولین مسافران پرواز بدون ویزا به ایران هستیم و از استان همسایه خود مازندران دیدار می‌کنیم. 

به گفته آن‌ها، مازندران استانی سرسبز، متنوع و تاریخی است و تاکید کردند پس از بازگشت به کشورهای خود از زیبایی‌ها و جاذبه‌های این استان خواهند گفت و حتماً از گردشگران و علاقه‌مندان فرهنگ ایرانی می‌خواهند که به این کشور و استان مازندران سفر کنند. 

آن ها همچنین ابراز امیدواری کردند در آینده نزدیک همکاری‌های خوبی در حوزه گردشگری با ایران و استان مازندران انجام دهند.

 گردشگران خارجی، جاذبه های مازندران را بسیار حائز اهمیت خواندند و از ظرفیت‌های بالفعل گردشگری این استان سخن گفتند. ظرفیت هایی که نیاز به کار و توجه بیشتر برای جذب بیشتر توریست و عملکرد موفق‌تر دارد. 

لازم به ذکر است برگزاری ضیافت شام با حضور دکتر برزگر مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران و فرماندار بابلسر، بخش پایانی نخستین روز بازدید تیم گردشگری کشورهای همسایه بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070700378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha