رویدادهای ملی، زمینه‌ای برای معرفی جاذبه‌های گردشگری کرمان

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به برگزاری هفتمین دو ماراتن بیابان لوت گفت: این گونه رویدادها زمینه‌ای برای معرفی جاذبه‌های گردشگری این استان هستند.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، سعید شاهرخی اظهار کرد: همزمان با هفته گردشگری هفتمین دو ماراتن بیابان لوت و اولین ماراتن شب ایران با حضور ۳۶۹ دونده خانم و آقا از سراسر کشور و در مسیری به مسافت ۴۲ کیلومتر در کلوت‌های شهداد برگزار شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: امسال برای اولین بار شرکت‌کنندگان ماراتن در شب و زیر نور ماه در کویر دویدند.

او با اشاره به ظرفیت‌های بخش شهداد در زمینه گردشگری به ویژه بیابان لوت گفت: این رویداد مهم ورزشی علاوه بر معرفی بیابان لوت و جاذبه‌های این منطقه در ایجاد روحیه نشاط و شادابی و سلامتی جسم و روح می‌تواند موثر باشد.

شاهرخی در ادامه به افتتاح دو اقامتگاه بوم گردی هور بانو و حرفه‌ای در شهداد همزمان با هفته گردشگری اشاره کرد و افزود: این دو واحد بوم‌گردی برای ۱۵ نفر شغل ایجاد می‌کنند.

او خاطرنشان کرد: برای ساخت واحدهای اقامتی مذکور ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

لزوم ثبت دو ماراتن بیابان لوت در تقویم رویدادهای گردشگری کرمان

مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت در استان کرمان با اشاره به اینکه افراد زیادی علاقمند حضور در مسابقه دو ماراتن بیابان لوت هستند گفت: در تلاشیم این رویداد ورزشی را در تقویم رویدادهای استان کرمان ثبت کنیم.

معین افضلی افزود: در پایان این ماراتن سخت در بعد مسافت ۲۱ کیلومتر و در بخش آقایان علیرضا حسینی از اصفهان، حسین موسی‌پور از تهران و علیرضا سلیمانی از روستای قنات ملک کرمان و در بخش بانوان خانم‌ها دنیا سمیعی از گیلان، ویدا مختاری از تهران و محبوبه کرم‌زاده از بوشهر اول تا سوم شدند.

مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت در استان کرمان بیان کرد: همچنین در بعد مسافت ۴۲ کیلومتر آقایان میثم قنبری از کرمان، محسن سیف از همدان و رامین یاراحمدی از تهران و در بخش خانم‌ها نیز سحر ثمودیان از تهران، فریبا چهره‌ساز از اصفهان و نیره استقامت از تهران مقام اول تا سوم را کسب کردند.

او خاطرنشان کرد: ماراتن کویر شهداد توسط آژانس گردشگری لوت با همکاری استانداری، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، اداره‌کل ورزش و جوانان و ... برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070800406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha