برگزاری دومین جشنواره آلو، گردو و غذاهای محلی حیدره‌ قاضی‌خان همدان

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، از برگزاری دومین جشنواره آلو، گردو و غذاهای محلی روستای حیدره‌ قاضی‌خان شهرستان بهار به‌مناسبت هفته گردشگری خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، علی خاکسار گفت: دومین جشنواره گردو، آلو و غذاهای محلی روستای حیدره قاضی‌خانی شهرستان بهار جمعه هفتم مهرماه با همکاری فرمانداری، بخشداری، اداره میراث‌فرهنگی شهرستان و دهیاری و شورای اسلامی و اهالی این روستا با هدف آشنایی گردشگران و مردم با آداب رسوم روستای حیدره قاضی‌خانی و نیز ارتباط مستقیم و بدون واسطه مصرف‌کننده با تولیدکننده و آشنایی با محصولات و تولیدات صنایع‌دستی روستا برگزار شد.

معاون گردشگری همدان افزود: برای برپایی این نمایشگاه ۱۵ غرفه پیش‌بینی شده که با استقبال خوب بازدیدکنندگان مواجه شد.

او موسیقی محلی و اجرای برنامه‌های شاد و متنوع با حضور هنرمندان محبوب تلویزیونی و به نمایش گذاشتن بخشی از آداب و رسوم روستا را از دیگر برنامه‌های این جشنواره برشمرد.

خاکسار تصریح کرد: روستای حیدره قاضی‌خانی قطب تولید آلو و دارای بیشترین سطح باغات آلو و گردوی باکیفیت است و فرش دستباف، گلیم‌بافی، مرواربافی، میناکاری و هنرهای مختلف دستی بانوان از جمله صنایع‌دستی روستای حیدره قاضی‌خان به شمار می‌رود که این هنرهای دستی برای عرضه و نمایش در این نمایشگاه دایر بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070800435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha