صدور موافقت‌نامه اصولی احداث اقامتگاه بوم‌گردی در الیگودرز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از صدور موافقت‌نامه اصولی احداث اقامتگاه بوم‌گردی و تمدید موافقت‌نامه اصولی اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان الیگودرز خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، عطا حسن‌پور هشتم مهرماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر گفت: موافقت‌نامه اصولی احداث اقامتگاه بوم‌گردی و همچنین تمدید موافقت‌نامه اصولی اقامتگاه بوم‌گردی در این شهرستان صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اظهار کرد: شهرستان الیگودرز بواسطه برخورداری از طبیعت بی‌نظیر و ظرفیت‌های بالا در حوزه گردشگری آبی، در صورت توسعه زیرساخت‌های لازم می‌تواند به یکی از قطب‌های گردشگرپذیر استان و کشور، تبدیل شود.

او ادامه داد: ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه گردشگری زمستانی به واسطه وجود پیست اسکی تمندر و ضرورت توسعه زیرساخت‌های گردشگری از جمله ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در راستای صنعت گردشگری در این منطقه ضروری است.

حسن‌پور با بیان اینکه طبیعت حیرت‌انگیز الیگودرز بخصوص برخورداری از آبشارهای متنوع و دشت لاله‌های واژگون، خود موهبتی مثال‌زدنی برای ارتقای زیرساخت‌های گردشگری است افزود: وجود دهکده گردشگری سد حوضیان، باغات و مناظر بکر، مزراع بید، شکارگاه دره‌جری، دریاچه شط‌تمی، دریاچه سد خان‌آباد، چشمه آسار و سراب شاهمکان در منطقه شول‌آباد، رودخانه ماهیچال، طبیعت قالی کوه و رودخانه مور زری در بخش زلقی، غار تمندر، گایکان، دره دورک و دشت لاله‌های واژگون در روستای دالانی و چندین جاذبه دیگر، هرکدام ظرفیتی است که معرفی آنها نیازمند ایجاد زیرساخت‌های گردشگری به‌ویژه در حوزه اسکان و اقامت به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070800507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha