دانش‌آموزان رشته‌های گردشگری و هتل‌داری آینده گردشگری هرمزگان را رقم می‌زنند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در جمع دانش‌آموزان رشته‌های گردشگری و هتل‌داری هنرستان دخترانه آینده‌سازان گفت: شما دانش‌آموزان رشته‌های گردشگری و هت‌لداری آینده گردشگری استان را رقم می‌زنید.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، محمد محسنی روز شنبه 8 مهرماه 1402 با اشاره به اینکه کشورمان جز 10 کشور برجسته دنیا در زمینه جاذبه‌های گردشگری است، گفت: با وجود این جاذبه‌ها از لحاظ درآمدزایی در صنعت گردشگری مشکل‌داریم زیرا بر روی جوانان جویای کار و با استعداد کار نشده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان اظهار کرد: زمانی که بنا شد رشته گردشگری و هتل‌داری در بندرعباس راه‌اندازی شود، علی‌رغم اینکه خوشحال بودم اما کار ما واقعاً سخت است.

او ادامه داد: خوب و بد خروجی این دو رشته به‌پای اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است یعنی اگر ما خوب عمل نکردیم قطع یقین دانش‌آموزان هم با مشکل مواجه می‌شوند.

محسنی تصریح کرد: خودمان را مسئول می‌دانیم و هر کاری که از دستمان برآید باید انجام دهیم که شما دانش‌آموزان دغدغه‌ای نداشته باشید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان بابیان اینکه در حوزه روان‌شناسی می‌گویند که شخصیت افراد به سه عامل بستگی دارد، اظهار کرد: عامل اول ژنتیک است یعنی بخشی از شخصیت ژنتیکی است، بخش دیگر محیط، یعنی جایی که شما در آن هستید روی شخصیت شما تأثیر می‌گذارد.

او افزود: اما مهم‌ترین عامل در شکل گرفتن شخصیت افراد اراده است یعنی آن چیزی که خود انسان می‌خواهد، پس شما باید اراده کنید تا بتوانید در این رشته‌ها موفق باشید.

محسنی ادامه داد: شما دانش‌آموزان نگران رشته و آینده رشته خود نباید زیرا صنعت گردشگری تنها صنعتی است که تحت تأثیر آینده چیزی را از دست نمی‌دهد، رشته‌های دیگر شامل نفت، گاز، گمرک و ... شامل معادلات مختلفی است تنها صنعتی که اهمیت اش را از دست نمی‌دهد صنعت گردشگری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه شما دانش‌آموزان آینده گردشگری هرمزگان، منطقه و ایران  را رقم می‌زنید، افزود: اگر می‌بینید در دنیا کشورهایی که به لحاظ اقتصادی و اقلیم مثل ما هستند و در حوزه گردشگری 10 برابر یک کشوری که نفت دارد درآمد کسب می‌کنند برای این است که 20 سال پیش همین مراکز آموزش را تشکیل دادند و دانش‌آموزان را آموزش دادند.

او بیان کرد: دانش‌آموزان 20 سال پیش، همین مدیران اجرایی قوی یا سرمایه‌گذاران گردشگری هستند.

محسنی تصریح کرد: خوب گوش دهید، خوب یاد بگیرید، خوب اجرا بکنید و از همین‌الان روی تجارت آینده خودتان کار بکنید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تأکید کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تمام‌قد و به لحاظ فکری و محتوایی مکلف به کمک کردن به دانش‌آموزان است و وظیفه دارد که در حوزه گردشگری و هتل‌داری کمک کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070800510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha