تور آموزشی بازدید راهنمایان گردشگری از جاذبه‌های استان البرز برگزار شد

معاون گردشگری البرز از برگزاری تور البرزگردی راهنمایان گردشگری استان به مناسبت هفته گردشگری و ثبت جهانی کاروانسرای ینگی امام خبر داد.  

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز شهرام علی محمدی روز شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ افزود: این تور به همت انجمن صنفی و حرفه ای راهنمایان گردشگری استان البرز و با همکاری اداره‌ کل میراث فرهنگی، به مناسبت هفته گردشگری با حضور ۴۵ راهنمای گردشگری برگزار شد.  

معاون گردشگری البرز یکی از اهداف برگزاری این تور را توانمندسازی و ارتقای سطح حرفه ای راهنمایان گردشگری عنوان کرد که با توضیحات تخصصی کارشناس میرات فرهنگی اداره کل فرزان احمدنژاد در مورد هر کدام از آثار تاریخی البرز همراه بود.

علی محمدی افزود: با توجه به ثبت جهانی ۵۴ کاروانسرای ایرانی در فهرست جهانی یونسکو از جمله کاروانسرای ینگی امام استان البرز بازدید از این کاروانسرای متعلق به دوره صفوی نیز در برنامه تور یاد شده قرار گرفت.

 او ادامه داد: در این تور علاوه بر کاروانسرای ینگی امام شهرستان ساوجبلاغ، از محوطه باستانی ازبکی و آسیاب مهدی آباد در شهرستان نظر آباد بازدید شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070800518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha