گردشگری مسئولانه ضامن پایداری محیط‌زیست است/ پاک‌سازی ساحل بندر کنارک به مناسبت هفته گردشگری

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کنارک گفت: به مناسبت چهارمین روز از هفته گردشگری با مشارکت علاقه‌مندان به محیط‌زیست و فعالان گردشگری نسبت به پاک‌سازی ساحل بندر کنارک اقدام شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، طاهر میرزایی اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه حفاظت از محیط‌زیست دریایی و سواحل از اهمیت بسزایی برخوردار است و سواحل کنارک محل زیست بسیاری از پرندگان، لاک‌پشت‌ها و خرچنگ‌های دریایی بوده عدم بی‌توجهی به محیط‌زیست منطقه اثرات زیان‌باری را برای این جانوران در پی خواهد داشت.

او افزود: علاوه بر محیط‌زیست منطقه این سواحل مکانی خاص برای پذیرایی گردشگران است که چنانچه با بی‌توجهی همراه شوند باعث عدم ورود گردشگر به این شهرستان می‌شود که باید مردم بیش‌ازپیش به حفظ محیط‌زیست این منطقه توجه داشته باشند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کنارک ادامه داد: در این راستا به مناسبت هفته گردشگری و هفته وحدت، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان روز شنبه هشتم مهرماه باهدف حفظ و حمایت از محیط‌زیست اقدام به اجرای برنامه‌های همسو با گردشگری و پایداری محیط‌زیست کرد.

او بیان کرد: ازآنجاکه شهرستان کنارک دارای پدیده‌های زمین‌شناسی مانند گل‌فشان و سواحل بی‌بدیل گردشگری به‌ویژه در گردشگری آبی است، پاک‌سازی سواحل دریا به کمک دوستداران محیط‌زیست و فعالان گردشگری انجام می‌شود تا با این اقدام در راستای تقویت فرهنگ گردشگران و جوامع محلی به سمت‌وسو حفظ و حمایت از محیط‌زیست و کاهش آسیب‌های محیط زیستی گام برداریم.

میرزایی از برگزاری جشنواره بادبادک در روستای هدف گردشگری بندر پُزم خبر داد و گفت: این برنامه نیز به مناسبت هفته گردشگری «با شعار سفر به فردای ایران با گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های سبز» برای رده‌های سنی خردسالان باهدف ترویج فرهنگ حرفه‌ای گردشگری برگزار شد.

تجلیل از فعالان حوزه گردشگری و غبارروبی مزار شهدا از دیگر برنامه‌های این اداره به مناسبت هفته گردشگری به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070900548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha