افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی بام وفس در استان مرکزی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: همزمان با پنجمین روز گرامی‌داشت هفته گردشگری اقامتگاه بوم‌گردی بام وفس در روستای وفس شهرستان کمیجان به بهره‌برداری رسید.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، مصطفی مرزبان با اعلام این خبر گفت: این اقامتگاه با مساحت بالغ بر  566 متر مربع زیربنا در سه طبقه، با حجم سرمایه‌گذاری 110 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی  افزود: این اقامتگاه با تعداد 7 واحد، ظرفیت اقامت 50 نفر را دارد و محمدرضا سمیعی‌فرد سرمایه‌گذار این طرح از مبلغ 30 میلیارد ریال  تسهیلات کم‌بهره برای انجام این طرح استفاده کرده است.

او تصریح کرد: با افتتاح  اقامتگاه بوم‌گردی بام وفس فرصت شغلی برای 6 نفر به صورت مستقیم فراهم شده است.

مرزبان ادامه داد: مهاجرت از روستاها به شهرهای بزرگ و کوچک و خالی شدن سکونت‌گاه‌های روستایی و تغییر سبک زندگی مردم جهان به زندگی صنعتی از عواملی است که موجب شده به توسعه روستاها از طریق گردشگری اهمیت بیشتری داده شود. شاید گردشگری روستایی راه‌حلی برای همه دردها، مسائل و مشکلات نواحی روستایی نباشد اما یکی از شیوه‌هایی است که ممکن است آثار مهم اقتصادی در پی داشته باشد و می‌تواند مهاجرت معکوس ایجاد کند و از طرف دیگر به ایجاد شغل و توانمندسازی روستاییان و کاهش فقر و توزیع ثروت و احیای هنر، فرهنگ و غذاهای بومی محلی کمک شایانی می‌کند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اظهار کرد: توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر صنعت گردشگری برای رشد و توسعه مناطق روستایی، حفظ و پاسداشت آداب و سنن بی‌بدلیل روستایی، حمایت از پروژه‌های حفاظت از محیط‌زیست و کمک به جوامع محلی روستاها برای حفظ و نگهداری از میراث فرهنگی و طبیعی منحصر به فرد آنها ضروری به نظر می‌رسد.

او ادامه داد: سرمایه‌گذاری در مناطق روستایی نیز از جمله عواملی هستند که سیاست‌گذاران باید به آن توجه کنند تا شعار «گردشگری و سرمایه‌گذاری های سبز» نتیجه دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070900560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha