ساز موسیقی اقوام ایرانی در بناهای تاریخی سنندج کوک شد/ رویداد محوری نقش مهمی در توسعه گردشگری دارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: ساز نخستین جشنواره موسیقی سنه (ویژه اقوام ایرانی) با حضور اقشار مختلف مردم در خانه کُرد و عمارت خسروآباد سنندج کوک شد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، منصور مهرزاد در این‌باره گفت: این جشنواره با اجرای ٢٥ اثر از اقوام مختلف کشور از هشتم تا یازدهم مهرماه در سنندج برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان با بیان اینکه در رویداد فرهنگی ١٨ قوم مختلف از سراسر کشور برای اجرا در این جشنواره انتخاب شده است، افزود: ٧ گروه موسیقی نیز از استان کردستان به همراه مهمانان کشوری و استانی حضور دارند.

او عنوان کرد: نخستین جشنواره موسیقی سنه (ویژه اقوام ایرانی) به‌مدت ٤ روز در خانه کُرد، عمارت خسروآباد، سینما بهمن و پارک دیدگاه سنندج اجرا می‌کنند.

مهرزاد با بیان اینکه رویداد محوری در بناهای تاریخی نقش مهمی در رشد و توسعه گردشگری استان دارد، یادآور شد: استان کردستان ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه موسیقی، گردشگری و برگزاری جشنواره‌های صنایع‌دستی دارد و باید این ظرفیت‌ها برای توسعه گردشگری و رونق اقتصادی منطقه به خوبی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070900567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha